יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

חוננו למח"ש: חקרו את הקצין שעצר ותקף יהודי סמוך להר הבית

צעיר יהודי אשר התפלל בשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים נעצר באלימות קשה ע"י קצין משטרה שסבר כי הוא לא מתועד ונזקק לטיפול רפואי • צפו בתקיפה

10:01 ,20/11/22
קרדיט: ארגון חוננו
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו פנה למח"ש, בדרישה כי תחקור באופן מיידי את קצין המשטרה, אשר עצר לפני כשבועיים באלימות קשה צעיר יהודי אשר התפלל בשער השלשלת סמוך להר הבית. עו"ד ויזל מתאר במכתבו כיצד הצעיר וחבריו הגיעו חבריו סמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה שבירושלים לצורך תפילה במקום הסמוך להר הבית.בשלב כלשהו, הגיעו למקום שוטרים ודרשו מהצעיר ומחבריו להפסיק להתפלל ולעזוב את המקום .הצעיר וחבריו פנו לשוטרים וביקשו כי יציגו להם צו או הסמכה חוקית אשר מורה כי חל איסור על שהייה במקום, אך השוטרים התעלמו מבקשתם והודיעו להם כי עליהם לעזוב את המקום "תוך דקה ."לאחר זמן קצר, החלו השוטרים ובראשם קצין משטרה לדחוף את המתפללים מהמקום. קצין המשטרה אחז בצעיר בחולצתו והחל מושך אותו בחוזקה. הצעיר הפציר בו שיפסיק למשוך אותו, אך הקצין המשיך לדחוף אותו בחוזקה עד לנקודת המשטרה הסמוכה.

כאשר הגיעו לנקודת המשטרה נדחף הצעיר לתוך המתחם תוך שהשוטרים סוגרים את דלת המקום ומונעים מחבריו של הצעיר את תיעוד האירוע. אז החלו קצין המשטרה לתקוף את הצעיר באלימות קשה – הטיח את ראשו ברצפה, והחל מפליא בו מכות בכל חלקי גופו. למרות תחינותיו של הצעיר כי יחדול ממעשיו המשיך קצין המשטרה להכותו.כתוצאה מהאלימות הקשה, נחבל הצעיר בכל גופו, ראשו נפתח והוא נזקק לטיפול רפואי. חבריו של הצעיר תעדו את האירוע ואת האלימות הקשה שהופעלה כנגד חברם.

עו"ד ויזל מוסיף ומתאר במכתבו כי למרות פציעתו של הצעיר ועל אף שלא עבר כל עבירה, הוא זומן לחקירת משטרה בחשד להפרעה לשוטר במילוי תפקידו וחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור. עו"ד ויזל תוקף במכתבו את התנהלות המשטרה וכותב: "בחשדות המיוחסים למרשי -שאינם נוגעים להתנגדות אלימה מצדו, ודאי לא כזו המצריכה שימוש בכוח מצד השוטרים- אין כל הצדקה לאופן הברוטאלי והאלים בו בוצע מעצרו. ייאמר, אף אילו הייתה קמה עילת מעצר – דבר המוכחש מכל וכל- הרי ברור, גם מצפייה בסרטון, כי לא הייתה כל סמכות או הצדקה להפעלת אלימות, ודאי לא אלימות כה קשה, עד כדי פציעתו של העצור, פציעות ראש מדממות ופציעות נוספות", כתב ויזל.

במכתבו מדגיש עו"ד ויזל כי קצין המשטרה ידע כי הוא מצולם ועל כן החל באלימות הקשה רק לאחר שסבר כי חבריו של הצעיר אינם רואים אותו: "יודגש כי הנילון בחר להפעיל את עיקר האלימות רק לאחר שבודד את מרשי מחבריו ומהמצלמות שבידיהם, אליהן היה מודע במהלך הדרך עד למתחם. מכאן שהמתין לשעת כושר על-מנת שיוכל להפליא מכותיו במרשי מבלי לחשוש כי הדבר יתועד בידי אזרחים. לא ייתכן כי קצין במשטרת ישראל יעשה שימוש בכותלי מתחם משטרתי כתריס מפני תיעוד מפליל וכמקום מסתור אותו ניתן לנצל על מנת להפעיל אלימות ברוטאלית ולא חוקית רבתי כלפי עצורים", נכתב. בסיום מכתבו דורש עו"ד ויזל ממח"ש כי תפעל לאיתור הסרטונים מהמצלמות המתעדות את האירוע ותזמן את קצין המשטרה לחקירה באופן מיידי ע"מ שלא יוכל לשבש את החקירה כנגדו.

נציין, כי זו אינה הפעם הראשונה שקצין המשטרה מתועד כשהוא פועל באלימות כנגד מתפללים יהודים. בסרטון שפרסם ארגון 'בידנו' הפועל לעליית יהודים להר הבית, נראה הקצין כשהוא דוחף באלימות מתפללים אשר היו בסיור בהר.

עו"ד ויזל מסר: "מדובר בתקיפה חמורה ומזעזעת אשר מקומה אינו במשטר חוק אלא במשטרים אפלים. לא ייתכן כי שוטר במשטרת ישראל יעשה שימוש בכותלי מתחם משטרתי כתריס מפני תיעוד מפליל וכמקום אותו ניתן לנצל על מנת להפעיל אלימות ברוטאלית ולא חוקית רבתי כלפי עצורים. כיצד ייתכן כי שוטר לא חושש לבצע כדבר הזה לעיניי חבריו לצוות? אנו דורשים כי המשטרה תשהה את השוטר האלים, תחקור את האירוע בכללותו, ותבער מקרבה את הרעה החולה הזו. זו לא פעם ראשונה שאנו נחשפים לתופעה של אלימות משטרתית בחסות כותלי התחנה, ואנו לא מתכוונים להשלים עם ההתנהלות הקלוקלת הזו", אמר ויזל.

צפו בתקיפה


קרדיט: ארגון חוננו

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו