יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

חומרי מודיעין חדשים מעידים: מוחמד דף מתפקד והוא במצב טוב

למרות 7 ניסיונות חיסול בהם נפצע קשה, ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף ממשיך להוביל את הטרור מעזה. מודיעין חדש מראה שדף מסוגל עדיין ללכת

09:51 ,20/12/23
תקשורת שב"כ
קרדיט: תקשורת שב"כ / מוחמד דף
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, נמצא במצב טוב יותר משחשבו בישראל, על פי מודיעין חדש שהושג לאחרונה ברצועת עזה. דף מסוגל ללכת על שתי רגליו, למרות צליעה קלה, ויכול גם להפעיל את ידיו.

כך עולה מחומרים מודיעיניים שהשיג צה"ל בימים האחרונים ברצועה. לפי סרטונים שלוחמי צה"ל מצאו במנהרה הגדולה שנחשה השבוע, הוא מצליח לעיתים לצעוד בכוחות עצמו, למרות מוגבלות פיזית מסוימת.

זאת למרות שדף נעזר לפרקים גם בכיסא גלגלים, כזכר לנכות שהותירו בו ניסיונות החיסול הכושלים נגדו לאורך השנים.

דף, כך נראה, פעיל ומתכנן בעצמו את הלחימה הרצחנית נגד ישראל מלשכתו הנסתרת, בסמוך לבכירי חמאס ששילחו את גדודי צבא הטרור שלהם לבצע התקפות קטלניות נגד מטרות אזרחיות בישראל.

התמונה העדכנית ביותר של המצב הבריאותי של מוחמד דף שבידי ישראל, היא מסרטונים שהצליח צה"ל להשיג לאחרונה כחלק מאיסוף חומר מודיעיני ברצועת עזה.

באחד הסרטונים נראה דף צועד על רגליו בצליעה קלה, ובסרטון נוסף הוא יושב. משני הסרטונים עולה כי דף מסוגל כנראה גם להפעיל את שתי ידיו.

דף שרד בסך הכל שבעה ניסיונות חיסול לאורך השנים מצד ישראל. הוא הצליח לחמוק פעמים רבות מניסיונות לחסלו, ונפצע קשה בארבעה ניסיונות אחרים, כולל במבצע "צוק איתן" ב-2014.

בחלק מניסיונות החיסול דף נפצע אנושות, אולם הצליח להחלים ולשוב לפעילות טרור נגד ישראל. בשנים האחרונות הוא אף איים מספר פעמים באופן חריג כי ישראל "תשלם מחיר כבד" על אירועים בהר הבית ובמזרח ירושלים.

בפתיחת מבצע "שומר החומות" במאי 2021, פורסמה הקלטה באורך 10 דקות של דף, שבה הוא אמר שישראל תותקף ביתר שאת. "הזהרנו את האויב בעבר", אמר.

דף קרא ישירות למחבלים לבצע התקפות נגד ישראל "בכל האמצעים העומדים לרשותכם", ולא לחסוך בנפש ורכוש. איומיו מקבלים משנה תוקף לאור מצבו הבריאותי הטוב יחסית.

באוקטובר 2022 טענו הפלסטינים כי צה"ל תקף את בית אביו של מוחמד דף ברצועת עזה, וכי בהתקפה נהרגו מספר בני משפחתו. בין ההרוגים דווח כי נמנים אחיו של דף, עבד אל-פתאח דיאב, שנהרג יחד עם בנו ונכדתו בתקיפה שבוצעה בכפר קיזאן א-נג'אר שבדרום הרצועה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. david david הגיב:

    לא מבין מה הרעש שנהיה מהידיעה הזו.
    חוסר המודיעין שהיה לפני המתקפה יותר מעניין ותמוה מאשר הידיים של דף

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו