יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

חולצו לכודים מהצפה גדולה בשכונת עמק התימנים בעין כרם

לוחמי אש ומשטרת ירושלים חילצו תושבים מהצפה גדולה בעין כרם. אין נפגעים, אך נגרם נזק לבתים ולתשתיות • צפו

08:21 ,25/06/24
כבאות והצלה
קרדיט: כבאות והצלה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בשעות הבוקר המוקדמות של היום, התקבל דיווח במשל"ט 102 של כב"ה מחוז ירושלים על גל מים גדול ושיטפון שהציף את בתי שכונת "עמק התימנים" בעין כרם. לוחמי האש מתחנת מרחב "הבירה" בסיוע מחלצי היחידה לחילוצים מיוחדים של כב"ה מחוז ירושלים פעלו במשך שעות רבות לחלץ לכודים ולבצע סריקות אחר נוספים בהצפת הענק.

סמוך לשעה 4 לפנות בוקר התקבל דיווח על גל מים גדול ושיטפון שהציף את בתי השכונה. לוחמי האש ממחוז ירושלים, בסיוע כוחות משטרת ישראל, הגיעו במהירות למקום וחילצו מספר אנשים שנלכדו בשיטפון, כולל אדם שנלכד ברכב במרכז הזרימה של המים.

מקור השיטפון הוא ככל הנראה צינור מים ראשי שנמצא במעלה השכונה והתפוצץ, דבר שגרם לכמויות אדירות של מים לזרום אל בתי ורחובות שכונת "עמק התימנים".

לוחמי האש בסיוע המשטרה סרקו את הבתים בשכונה וחילצו מספר אנשים שנלכדו בשיטפון. מפקד תחנת מרחב "הבירה", טפסר משנה אלי אדרי, מסר: "החל משעות הבוקר המוקדמות, אנחנו פועלים בכוחות גדולים בשכונת 'עמק התימנים' בעקבות הצפה וזרימת מים אדירה ששטפו את בתי השכונה. לוחמי האש בסיוע המשטרה סרקו את הבתים בשכונה, וחילצו מספר אנשים שנלכדו בשיטפון. למרבה המזל, הודות לפעולה המקצועית והמהירה של לוחמי האש ומשטרת ישראל, אין נפגעים באירוע."

למרות שלא היו נפגעים, נגרמו נזקים משמעותיים למספר בתי מגורים, כאשר אחד מהם הוגדר כמבנה מסוכן על ידי גורמי המקצוע בעירייה. כמו כן, נגרם נזק לכביש ולתשתיות במקום, כולל נזק לכמה כלי רכב שחנו במקום – חלקם אף התהפכו.

כוחות משטרת ירושלים, בפיקודו של מפקד תחנת מוריה, נצ"מ שלומי בכר, הוזעקו למקום ופעלו יחד עם כוחות כב"ה לחילוץ לכודים מבתיהם. בבדיקה שבוצעה בשטח על ידי גורמי המקצוע התברר כי מקור ההצפה והשיטפון הוא כנראה צינור מים ראשי בקוטר משמעותי שניזוק או התפוצץ. הנושא נמצא עדיין בבדיקה של חברת הגיחון, שפועלת בשעות האחרונות לסגירת זרימת המים ולטיפול במפגע.

בעקבות המפגע המשמעותי, נסגר לתנועה הציר המוביל לשכונת עין כרם ובדקות האחרונות נפתח בחזרה לתנועה. עם זאת, מבוצע עדיין ויסות תנועה של הכניסה והיציאה לשכונה רק לתושבי השכונה ולגורמי המקצוע והחירום הרלוונטיים.

במקום הוקם חפ"ק משטרתי, ומפקד תחנת מוריה במשטרה קיים הבוקר הערכת מצב בהשתתפות כלל הגופים הרלוונטיים: כב"ה, פקע"ר, נציגי עיריית ירושלים, הגיחון, מד"א, חברת חשמל ועוד. בסיומה ציין נצ"מ שלומי בכר, שמפקד על פעילות הכוחות: "הייתה כאן תגובה מהירה לפנות בוקר של כוחות החירום וההצלה. שוטרים, מתנדבים ולוחמי אש שהגיעו למקום במהירות במטרה להציל חיים ולוודא שאין כאן לכודים או נפגעים שצריכים סיוע. מאמץ הצלת החיים אמנם מאחורינו, אך כעת יש להתמקד בהשבת החיים למסלולם, בשיקום התשתיות, ולוודא שאין במקום סכנה עד לסיום הטיפול של גורמי המקצוע במפגע."

הגיחון, תאגיד המים של ירושלים והסביבה, הודיע כי הלילה בסביבות השעה 03:00 התפוצץ צינור המים הראשי המספק מים לירושלים בין שכונת עין כרם לכיוון שדרות הרצל. מיד עם גילוי התקלה יצאו צוותי החירום של התאגיד למקום והחלו בעבודות לתיקון הצינור. העבודות נעשות בתיאום עם עיריית ירושלים, כיבוי אש והמשטרה. אספקת המים לתושבי עין כרם ממשיכה כסדרה, והתיקון צפוי להימשך כ-24 שעות. כתוצאה מפיצוץ הצינור אין אספקת מים למרכז ציפורי, ותאגיד הגיחון דואג לספק מים למקום באמצעים חלופיים.

צפו 

כבאות והצלה

קרדיט: כבאות והצלה

משטרת ישראל

קרדיט: משטרת ישראל

משטרת ישראל

קרדיט: משטרת ישראל

משטרת ישראל

קרדיט: משטרת ישראל

קרדיט: כבאות והצלה

קרדיט: כבאות והצלה

קרדיט: כבאות והצלה

קרדיט: כבאות והצלה

קרדיט: כבאות והצלה

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו