יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ועד הישיבות בהודעה דרמטית: בחורים יקראו להתגייס אל תתייצבו

פרסומים חדשים חושפים כי ועד הישיבות החרדי הנחה את בחורי הישיבות שלא להתייצב לגיוס צבאי, בתגובה לאיום בגיוס ההמוני הצפוי בעקבות פסיקת בג"צ.

19:07 ,31/03/24
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

חילוקי דעות חריפים התגלעו בימים האחרונים בקרב מנהיגי הציבור החרדי בישראל, בנוגע לגורלם של אלפי בחורי הישיבות אשר עלולים להיגרר לגיוס צבאי בעקבות פסיקת בג"צ שביטלה את הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות. בעוד חלק מהרבנים והמנהיגים קוראים להמשיך בלימוד התורה ולהתעלם מזימוני הצבא, אחרים חוששים מהשלכות כלכליות וחברתיות קשות על הציבור החרדי.

על רקע המתיחות, התפרסמו היום פרטים על הנחיות חדשות שהוציא ועד הישיבות, הגוף המרכזי המייצג את מוסדות החינוך התורניים בציבור החרדי. בהודעה רשמית, הנחה הועד את ראשי הישיבות להורות לתלמידיהם שלא להתייצב בלשכות הגיוס, "עד להודעה חדשה". הנחיה זו באה לאחר אירוע חריג בו מאות בחורי ישיבה פרצו למדור הגיוס בלשכת תל השומר, בניסיון להשיג דחיות גיוס ברגע האחרון.

"בעת הזו, אין צורך להגיע פיזית ללשכת הגיוס," קבע ועד הישיבות בהודעתו, שצוטטה בתקשורת החרדית. ההנחיה לא לגיוס התקבלה על רקע חששות כי גיוס ההמוני של בחורים חרדים יפגע ביכולת להמשיך בלימוד התורה, שהיא הבסיס לאורח החיים החרדי.

"הרי ברור לכל כי אף אחד לא הולך לעזוב את הסטנדר ולשרת בצה"ל. מה יהיה? אולי סנקציות כלכליות," הסביר בחור ישיבה את עמדת הועד. "אבל לא מתייצבים בינתיים."

מצד שני, מפלגות חרדיות וגורמי ממסד הלכתיים חששו להכריז על מרידה נגד החוק והזהירו מפני השלכות קשות על הציבור החרדי, אם תצא קריאה חד-משמעית להימנע מגיוס.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו