יום חמישי, 19/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

התפרעות בכפר ג'ית: פלסטיני הרוג ומערכת הפוליטית מגנה

פעילי ימין קיצוניים הציתו כלי רכב ובתים בכפר ג'ית בשומרון. תוצאות האירועים: הרוג פלסטיני ומערכת פוליטית מגנה את האלימות.

23:17 ,15/08/24
ויקיפדיה محمد عطياني
קרדיט: ויקיפדיה محمد عطياني
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הערב, קבוצה של פעילי ימין קיצוניים נכנסה לכפר והחלה להצית בתים וכלי רכב, וכן להשליך בקבוקי תבערה. לפי דיווחים מהצד הפלסטיני, כתוצאה מהעימותים נהרג צעיר פלסטיני, ועוד פצוע קשה מתושבי הכפר. אירוע זה מצטרף לשורה של תקיפות שנערכו באזור זה בשנים האחרונות, כשהמתיחות בין התושבים הפלסטינים לבין המתנחלים היהודים גוברת.

הכפר ג'ית, הממוקם במרכז השומרון, זאת במסגרת מה שמכונה "תג מחיר" פעולות אלימות שמטרתן לנקום בערבים ובפלסטינים בעקבות פיגועים או פעולות טרור כנגד יהודים. הפעם, נדמה כי המתיחות הגיעה לשיאה, כאשר מספר עשרות פעילים נכנסו לכפר והחלו להפעיל אלימות קשה נגד תושביו.

במערכת הפוליטית הישראלית נשמעו גינויים נחרצים כלפי האירועים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוציא הודעה מטעמו ובה גינה את האלימות בכפר ג'ית. מלשכתו נמסר: "ראש הממשלה נתניהו רואה בחומרה את ההתפרעויות שהיו הערב בכפר ג׳ית, שכללו פגיעה בנפש וברכוש על-ידי ישראלים שנכנסו לכפר. מי שנלחם בטרור הם צה״ל וכוחות הביטחון, ולא אף אחד אחר. האחראים לכל מעשה עבירה ייתפסו, ויועמדו לדין".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הצטרף גם הוא לגינויים: "אני מגנה באופן נחרץ את הפרעות הערב בשומרון. מדובר במיעוט קיצוני שפוגע בציבור המתיישבים שומר החוק ובהתיישבות כולה ובשמה ומעמדה של ישראל בעולם בתקופה רגישה וקשה במיוחד. זוהי לא דרכנו ובטח לא דרכה של תורה ושל היהדות. על גורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי כנגד התופעה החמורה הזו ולהביא לטיפול בפורעי החוק".

שר הפנים משה ארבל, שמונה לא מכבר לתפקידו, קרא לרשויות החוק לפעול במיידי למיגור התופעה: "מעשים אלו מנוגדים לערכי היהדות. הינם שפל מוסרי ואנושי ופוגעים במדינת ישראל ובמפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון".

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ אמר הפורעים הערב בג'ית לא קשורים בשום צורה להתיישבות ולמתיישבים. הם עבריינים שצריכים להיות מטופלים על ידי רשויות האכיפה במלוא חומרת הדין.

אנו בונים ומפתחים את ההתיישבות בצורה חוקית וממלכתית, מגבים את צה"ל במאבקו בטרור, ומסתייגים בתוקף מכל גילוי של אלימות עבריינית אנרכיסטית מסוכנת שאין לה דבר וחצי דבר עם אהבת הארץ וההתיישבות בה."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו