שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

התנועה הרפורמית ניסתה להכניס ס"ת לכותל בצעדה פרובוקטיבית

סדרני הכותל ניסו למנוע את כניסתם אך הקבוצה המשיכה ופרצה למקום הקדוש | כ"ח קריב ניצל את חסינותו והוביל את ההפגנה ללב רחבת הכותל

10:14 ,22/02/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר (ד), הגיעה קבוצה מנשות הכותל עם מנהיגים של התנועה הרפורמית מארה"ב וח"כ גלעד קריב אשר ביקשו להפגין ברחבת הכותל המערבי נגד הממשלה. במסגרת זו גם ניסו להכניס ספרי תורה לרחבת הכותל המערבי בצעדה פרובוקטיבית תוך ביזוי ספרי תורה.

סדרני הקרן למורשת הכותל המערבי ומשטרת ישראל ניגשו לקבוצה זו מספר פעמים בבקשה לשמור על מנהג המקום והסדר הציבורי במטרה למנוע חיכוכים מיותרים. אולם, קבוצה זו המשיכה ברגל גסה ופרצה למקום הקדוש תוך דריסת מי שעומד בדרכה.

ח"כ גלעד קריב ניצל את חסינותו ונכנס עם ספר תורה בראש הקבוצה והוביל את ההפגנה ללב רחבת הכותל המערבי מה שיצר מהומה רבתית. למרות פניות ותחנונים אליו לא לשלהב את הרוחות, הוא לא נענה. מנכ"לית נשות הכותל הגב' יוכי רפפורט הפריעה באופן פעיל ומנעה ממנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי בשעה שהוא מנסה להרגיע את הרוחות ולהפריד בין הניצים.

במקביל, הגיעו מאות נשים ומתפללים רבים לתפילת ראש חודש.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "הקרן עומדת בפני אתגר מורכב מאוד ועושה מאמצים אדירים כדי לאפשר תפילת ראש חודש כסדרה וקוראת להסיר את המחלוקות וההפגנות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום קדוש ומאחד."

עוד אמרו "אנו מצרים על כך שקבוצה זו מצאה לנכון להפוך את הכותל לאתר פרובוקציה והפגנתיות ללא שימת לב להשלכות ולפגיעה ברגשות הציבור ובקדושת הכותל המערבי".

שר העבודה יואב בן צור אמר בתגובה "הבוקר, ח"כ גלעד קריב פוגע שוב פעם במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, שריד בית מקדשנו, הכותל המערבי. מצער שדווקא במדינת היהודים, בית המשפט שומר על כבוד כל הדתות ומתעלם מהפגיעה הגסה בדת היהודית. אני קורא לחבריי מהמשכן להעביר חוק, שיעצור את הפגיעה הקשה של חכי"ם בקודשי ישראל. אסור לנו לתת לח"כ לנצל את החסינות שלו ולפגוע בדת בלי לעמוד לדין."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של יוסף ורדיגר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו