יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

התיק נסגר. בן גביר: "יום שחור לדמוקרטיה בישראל"

"מנדלבליט נותן רישיון להרוג נערי גבעות" אומר היום בן גביר לאחר החלטת היועמ"ש לסגור את התיק נגד השוטרים בפרשת אהוביה סנדק

17:14 ,27/01/22
קרדיט: ללא.
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נסגר תיק החקירה נגד השוטרים המעורבים במות הנער אהוביה סנדק ז"ל.

משפחת סנדק הגיבה להחלטת היועמ"ש מנדלבליט שלא להעמיד את השוטרים שהרגו את בנם אהוביה ז"ל לדין "שבת משפטים בושה. תדע כל אם עבריה שהפקירה גורל ילדיה בידי יד אלימה ממשטרת ישראל.

מדובר בליקוי מאורות מוסרי, חקירתי ומשפטי ממעלה ראשונה. שוטרי ימ"ר ש"י הרגו את הבן שלנו, בידו ראיות, זיהמו את הזירה, מסרו גרסאות שקריות לגבי האירוע, גרסאות שסותרות את הראיות ואת העדויות. לצערנו, מתברר שגם מח"ש, גם פרקליט המדינה וגם היועמ"ש כשלו ונמנעו מבירור האמת.

אזרחי ישראל, והורים לילדים במדינת ישראל, צריכים להיות היום מודאגים, מודאגים שנער בישראל, שיכול להיות בנם, יכול להרג במפגש עם שוטר, שוטר שהחליט שהוא גם השוטר, גם השופט וגם התליין, וכל זאת בגיבוי המערכת. מדובר בשפל חסר תקדים ביחסי משטרה-חברה, בניגוד עמוק לערכי היושר והצדק של ההסטוריה המפוארת של עם ישראל, ובמתן לגיטימציה להתנהגות פלילית בידי מי שהיו אמורים להיות חוד החנית במלחמה נגד עבריינות. זהו אות קלון נוסף על מצחה של מח"ש ומערכת המשפט. לא נשקוט ולא נעצור, נדרוש צדק לדמו של בננו, ולאזרחי ישראל – עד יצא כנגה צדקה וישועתה כלפיד יבער", מסרה המשפחה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "יום שחור לדמוקרטיה בישראל. היועץ המשפטי לממשלה משאיר כמה ימים לפני לכתו הביתה, רישיון לשוטרים להרוג נערי גבעות ותוקע סכין בלב הוריו של אהוביה ז"ל שדורשים חקירה אמיתית".

ח"כ בן גביר הוסיף: "היושר, האמת והחתירה לצדק נעדרים מהמערכת שמחפה באופן נפשע על הנסיון להוציא את האמת לאור והדבר פוגע באימון הציבור במערכת".

עו"ד אריאל עטרי המייצג את הוריו של אהוביה סנדק ז"ל מטעם ארגון חוננו מסר "אתמול נודע לנו שהיועץ המשפטי לממשלה מתכוון לפרסם את החלטתו, באיחור של שמונה חודשים, לקראת סוף השבוע וסופת השלג, על מנת למנוע מחאה ציבורית. לצערנו השמועות היו נכונות. פרסום ההחלטה מצביע על כהות חושים עצומה כלפי ההורים השכולים. חרף התכתבות ענפה שלנו מול לשכת היועמ"ש – לא מצא מר מנדלבליט להעביר לנו עותק מההחלטה עד לרגע זה, ועותק קבלנו רק מכתבים שלהם העביר מנדלבליט עותק ממנה. מדובר בחוסר רגישות קיצוני שאיתו בוחר היועץ לסיים את תפקידו.

חוות הדעת של היועץ נסמכת על המלצת ראשת מח"ש ואולם, נעלמה מעיני היועמ"ש העובדה שראשת מח"ש המליצה לסגור את התיק כדי להגן על ההתנהלות השערורייתית שלה שאיפשרה שיבוש חקירה ותיאום עדויות בין השוטרים החשודים במשך 3 ימים – לא פחות משהיא באה להגן על השוטרים ששינו את גרסאותיהם בחקירה.
היועמ"ש צמצם את בחינתו לנסיבות התאונה ואולם, ניתן וראוי להעמיד לדין את השוטרים לדין גם על גרימת מותו של אהוביה ז"ל ע"י הפקרתו במשך שעה שלמה מתחת לרכב.

לצערנו, ומאחר שהיועץ בחר לגונן על השוטרים בכל מחיר – סעיפי החוק הללו נעלמו מעיניו בימיו האחרונים. השאלות הגדולות נותרו ללא מענה. היועץ מסיים את תפקידו באקורד צורם של חוסר רגישות אנושית ושל בחינה משפטית שטחית של סוגיה שתסעיר את המדינה עוד זמן רב.
בשבוע הבא נבקש מהפרקליטות לקבל את חומר החקירה כדי לתקוף את החלטת מנדלבליט ואנו מתכוונים להפוך כל אבן כדי לעשות צדק בפרשה הכואבת הזו", אומר עו"ד עטרי.

עו"ד מנשה יאדו הוסיף "‏החלטת היועמ"ש לא מחזיקה מים, כל בן אדם סביר ובר דעת יבין זאת. בסעיף 61 כותב היועמ"ש שההחלטה של השוטר לצאת לעקיפה היתה החלטה סבירה, וזאת הוא אומר לאחר שהוא מתאר לנו שבמשך שתיים וחצי דקות היה מרדף בכביש צר במהירות גבוהה כשהסובארו מלפנים מזגזג שמאלה וימינה למנוע אכיפה, והשוטר יוצא לאכיפה שבשבריר שנייה הראשונה שלה גורמת למוות, זה החלטה סבירה לצאת לעקיפה שתוך שניה גורמת למוות אחרי כזה מרדף? אז אם היועמ"ש מחליט להגיד שמה שהשוטר עשה הוא סביר- אזמה שיועמ"ש אומר לא סביר", אמר יאדו.

ח"כ מוסי רז על החלטת היועמ"ש לא להגיש כתבי אישום כלפי השוטרים בתיק אהוביה סנדק: "כך נראה טיוח. החלטה שערורייתית, נער נהרג מפגיעת מכונית משטרה ברכבו ואיש לא נותן על כך את הדין."

חזקי ברוך: ח״כ ארבל מותח ביקורת קשה נגד מח"ש: סגירת תיק החקירה כנגד השוטרים שגרמו למותו של אהוביה סנדק ז״ל התאפשרה הודות לרפיסותה של מח״ש והעומדת בראשה. שיבוש ההליכים התקיים והתאפשר מתחילת הדרך והביא לתוצאה המרסקות את אמון הציבור במערכות אכיפת החוק.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו