יום שני, 09/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

התגובה לטבח במג'דל שמס: חיסול מפקד חיזבאללה בלב ביירות

שלושה ימים לאחר רצח 12 הילדים במג'דל שמס, צה"ל חיסל את פואד שכר, מפקד פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה, בלב ביירות.

20:54 ,30/07/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שלושה ימים לאחר טבח 12 הנערים והנערות במג'דל שמס באמצעות רקטה ששיגר חיזבאללה, צה"ל הגיב הערב (שלישי) בתקיפה ממוקדת בלב ביירות, בה חוסל פואד שכר, בכיר בחיזבאללה ומפקד פרויקט דיוק הטילים של הארגון. החיסול בוצע ברובע הדאחייה המאוכלס באנשי חיזבאללה, וזוהי התקיפה השנייה בביירות מאז תחילת הלחימה הנוכחית.

בצה"ל מדגישים כי זו התגובה הצפויה כרגע ולא צפויה תגובה נוספת. פואד שכר, המוגדר בחיזבאללה כמספר 2 בהיררכיה הארגונית, היה בדרגת רמטכ"ל בארגון הטרור, ולכן התגובה מצד חיזבאללה צפויה להיות עוצמתית וחריגה.

ראשי ערים ומועצות בצפון פרסמו הנחיות ואזהרות לתושביהם, לקראת תגובה ישראלית צפויה נוספת. ראש העיר צפת, יוסי קקון, פנה לתושביו ואמר: "מבחינת הצבא ופיקוד העורף כרגע אין שינוי בהנחיות ובהגבלות". עם זאת, הוא הדגיש את החשיבות בהיערכות מבעוד מועד, כולל הכנת מרחבים מוגנים ומלאי מזון ומים לשעת חירום.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשעות האחרונות עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב ותשתית טרור במרחב כפר כילא שבדרום לבנון. התקיפות באו בעקבות שיגורים מלבנון לעבר הגליל העליון, בהם זוהו נפילות במרחבי יראון, יפתח ומטולה. אין נפגעים באירועים אלו, אך מספר שריפות פרצו בעקבות הנפילות.

ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, הוציא אף הוא הנחיות לתושבים, בהן ביקש להיות ערניים וקשובים להנחיות, לצמצם התקהלויות ותנועה ולהיות ליד מרחבים מוגנים. נעמן הדגיש כי המועצה בקשר רצוף עם צה"ל ותעדכן את התושבים במידת הצורך.

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, הגיע היום למג'דל שמס ונפגש עם ראש המועצה המקומית, דולאן אבו סלאח, ונציגי המועצה. במהלך המפגש הדגיש מילוא את האחריות של צה"ל בהגנה על אזרחי המדינה ואת הפעולות שננקטו לשיפור המענה לתושבים. "אירוע זה אינו עובר לסדר היום", אמר מילוא, והדגיש את החשיבות בקשר ההדוק בין פיקוד העורף למועצה המקומית.

דוברות ר

קרדיט: דוברות ר"המ

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו