יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

השלכות המטחים הכבדים: מירון תוכרז כשטח צבאי סגור בלג' בעומר

בדיון צוות השרים ליישום המלצות דו"ח אסון מירון שהסתיים בחילוקי דעות, חשף מנכ"ל משרד הדתות כי מירון תוכרז כשטח צבאי סגור 5 ימים

19:41 ,05/05/24
מתוך סרטון החיזבאללה
קרדיט: מתוך סרטון החיזבאללה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בדיון של צוות השרים ליישום המלצות דו"ח אסון מירון שהסתיים בחילוקי דעות חריפים, חשף מנכ"ל משרד הדתות יהודה אבידן כי מירון תוכרז כשטח צבאי סגור לתקופה של 5 ימים לאחר ימי ההילולה ו-5 ימים לפניה. החשיפה הגיעה לאחר שהמשנה ליועמ"ש, גיל לימון, הודיע על מניעה בהנחיית ראש הממשלה בנוגע להקמת הצוות.

הדיון התחיל בהתרעה של השר איתמר בן גביר, שתהה על הצורך בישיבה לנוכח הצהרת אלוף פיקוד העורף כי "השנה לא שייך לקיים את ההילולה" במירון. זאת, בשל הסיכונים הבטחוניים והחששות למשבר ניהולי חוזר.

בהמשך הדיון, חשף אבידן כי הכוונה היא להכריז על האזור כולו, הכולל אתר מירון והאתרים הסמוכים, כשטח צבאי סגור לציבור הרחב לפני ואחרי ימי ההילולה השנה. צעד זה עתיד להתבצע לאחר שתעבור בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת הארכת "המצב המיוחד בעורף".

החשיפה מגיעה על רקע מחלוקת משפטית שמעכבת את עבודת הצוות. גיל לימון, המשנה ליועמ"ש, הודיע במכתב למזכיר הממשלה כי "קיימת מניעה ליישם את ההנחיה במתכונתה הנוכחית" שהעניק רה"מ בנימין נתניהו בהקמת הצוות. זאת, בשל חשש לניגוד עניינים מכיוון שדו"ח אסון מירון מתייחס לרה"מ באופן אישי.

לימון דרש מהשר מלכיאלי לגבש הצעת מחליטים חדשה לגיבוש הצוות. השר מלכיאלי הגיב כי "נצטרך לא מעט זמן כדי לקבל החלטות שיביאו את מירון לניהול המקצועי ביותר". המחלוקת המשפטית עוררה תסכול בקרב שרים כמו בצלאל סמוטריץ' ודודי אמסלם שהעלו ספקות לגבי סמכויות היועמ"ש.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו