יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

השופטים ברחו: דיון בבג"ץ על סיוע לחמאס הופסק

דיון בבג"ץ בנושא סיוע למחבלי החמאס הופסק בעקבות מחאה של משפחות שכולות ולוחמים, שטענו כי השופטים מתעלמים מטובת אזרחי ישראל והחטופים בעזה.

12:10 ,21/07/24
בצלמו
קרדיט: בצלמו
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר (ראשון) התקיים דיון בבג"ץ שעסק במתן סיוע למחבלי החמאס בעזה, בו השתתפו שורת ארגוני שמאל קיצוני, ביניהם "גישה", "האגודה לזכויות האזרח" ועוד. ארגון זכויות האדם "בצלמו" קרא לאזרחי ישראל להגיע לדיון כדי לצפות ב"שעה של בושה וחרפה", כלשונם, ולטענת הארגון, "בשעת מלחמה דואגים לאויב".

עשרות אזרחים, ביניהם הורים שכולים ואמהות ללוחמים, נענו לקריאה והגיעו לדיון. במהלך הדיון, השופט עוזי פוגלמן דאג שוב ושוב לרווחת האויב, כך לדברי המוחים, בעוד השופטים לא הזכירו ולו פעם אחת את טובת אזרחי ישראל, את החטופים בעזה או את ביטחון הלוחמים.

בשלב מסוים, לא יכלו ההורים השכולים והלוחמים להתאפק וזעקו לעבר השופטים: "מה עם החטופות? מה עם אזרחי ישראל? איך אתם לא מתביישים?". השופטים, שנראה היה כי קשה להם לשמוע את הטענות החריפות, יצאו מהדיון ובית המשפט החל לפנות את המוחים בכוח באמצעות מאבטחים.

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו", מסר בתגובה לאירוע: "הבושה עוברת צד. ידעו שופטי ישראל שגם לאזרחי ישראל וגם לחיילי צה"ל מגיעות זכויות אדם, ולא רק למחבלים ותומכיהם. נגיע לכל דיון בצורה חוקית כמובן ונאמר את האמת. די לתמיכה באויב".

המחאה שפרצה בבג"ץ אינה הראשונה מסוגה, אך היא מבליטה את המתח הרב השורר בין הגורמים השונים בחברה הישראלית בנושא הטיפול באויבים בתקופות של מתיחות צבאית. הנושא של החטופות בעזה והטיפול בבני משפחותיהם של הנופלים מהווה כאב מתמשך ורגישות רבה, ונראה כי הדיונים המשפטיים סביב נושאים אלו ימשיכו להיות שנויים במחלוקת.

צפו בסערה בבג"ץ

קרדיט: בצלמו

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו