יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הרס בגבעות בבנימין: מאות שוטרים פשטו על שדה יונתן ואור מאיר

כ-300 שוטרים פשטו על גבעות שדה יונתן ואור מאיר בבנימין, הרסו מבנים והחרימו ציוד כיבוי. תושבי הגבעות זועמים על סמוטריץ' וממשלת הימין.

08:06 ,28/05/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר, כ-300 שוטרים מלווים בפקחי המנהל האזרחי וכלים כבדים פשטו במבצע מקביל על הגבעות אור מאיר ושדה יונתן בבנימין, וגרמו להרס נרחב. המבצע, שהתרחש סמוך לשעה 5 לפנות בוקר, כלל הרס של בתי מגורים, דירי צאן ושחרור עדר הצאן שנבהל מההרס וברח. תושבי הגבעות גינו את המהלך כ"אסון" והטילו את האחריות על השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' וממשלת הימין.

בגבעות אור מאיר ושדה יונתן מתמודדים תושבים עם גל הצתות שכוון לשטחי המרעה שלהם. למרות זאת, השוטרים שהגיעו להרוס את המבנים גם החרימו ציוד כיבוי של התושבים, דבר שעורר זעם רב בקרבם. "במקום להילחם בטרור ההצתות, שלחו לפה מאות שוטרים שהחרימו אפילו ציוד כיבוי בסיסי," אמרו התושבים בזעם.

באור מאיר, השוטרים עיכבו בתחילת האירוע את כלל התושבים ומנעו מהם לשמור על עדר הצאן, שנבהל מהרס הדיר והחל לברוח. התושבים נאלצו להזעיק תושבים מיישובים סמוכים כדי לחפש את העדר, שמאוחר יותר נמצא משוטט בסמוך לכביש 60 ללא השגחה.

בגבעת שדה יונתן מתגורר גרעין של בחורים העוסק בפיתוח המקום, ובנוסף משפחה אחת שעתידה לעבור למקום בשבועות הקרובים. גם את אור מאיר מאייש גרעין של נערים, ובשתי הגבעות מגדלים עדרי צאן ושטחים חקלאיים המאפשרים להם לשלוט על שטח של כ-1,500 דונם שנשמרים בבעלות יהודית.

המבצע הבוקר מצטרף לשלושה מסעות הרס חריגים נוספים שהתרחשו לאחרונה בגבעת אור מאיר. תושבי הגבעות מצביעים על עלייה דרסטית בפעולות ההרס ומאשימים את האלוף פוקס שמנסה, לדבריהם, לקבוע עובדות בשטח לקראת סוף כהונתו. עם זאת, הם מבקרים בחריפות גם את השר סמוטריץ' על שלא מתערב במניעת ההרס.

"העובדה שבזמן שהטרור ביו"ש משתולל, ורק אתמול חזרנו משעות של מאבק בשריפות ענק שהציתו ערבים ללא הפרעה, המדינה מקצה מאות שוטרים למשימות הרס בהתיישבות היא בלתי נתפסת," אמרו תושבים בגבעת שדה יונתן. "איפה הייתם כל השבועות האחרונים ששטחי המרעה בכל יהודה ושומרון עלו בלהבות? איפה אתם כשיהודים נרגמים כאן בכל יום בכבישים? במקום להילחם בטרור ההצתות, שלחו כאן מאות שוטרים להחרים אפילו ציוד כיבוי בסיסי."

תושבי הגבעות מדגישים את חשיבותן של הגבעות החדשות במניעת השתלטות על שטחים פתוחים ויצירת רצף טריטוריאלי יהודי. לדבריהם, "ההרס הבוקר הוא אות קלון על סמוטריץ' וממשלת הימין שמטיל בספק את נאמנותם לערכים הציוניים שלשמם נבחרו."

המבצע המשטרתי עורר תגובות חריפות בקרב תומכי ההתיישבות, שרואים בהרס המבנים בגבעות אור מאיר ושדה יונתן פגיעה ישירה במאמציהם לשמור על נוכחות יהודית באזור. הפולמוס סביב המדיניות והפעולות של המנהל האזרחי במקומות אלה ממשיך להעסיק את הציבור והפוליטיקאים, במקביל להתמודדות עם איומים ביטחוניים וטרור מתמשך.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו