יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

הרסיס שנשאר בליבו: הרופאים החליטו להשאיר רסיס בלבו של הלוחם

לוחם צה"ל נפצע אנושות בעזה והוטס לבית החולים. התברר כי רסיס חדר לליבו. בהחלטה חריגה החליטו הרופאים להשאיר את הרסיס בליבו מחשש לסיכון חייו

18:59 ,24/12/23
צילום מסך/שערי צדק
קרדיט: צילום מסך/שערי צדק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

עמית בר זאב, לוחם צה"ל בשנות העשרים לחייו, נפצע אנושות במהלך המבצע הצבאי ברצועת עזה. הוא הוטס במצב קשה לבית החולים שערי צדק ועבר ניתוח חירום מציל חיים, שם התברר כי רסיס חדר לליבו. בהחלטה רפואית חסרת תקדים, החליטו הרופאים להשאיר את הרסיס בתוך ליבו של עמית, מחשש שניתוח להוצאת הרסיס יסכן את חייו.

עמית הוטס במסוק ישירות מזירת הקרב בעזה לבית החולים שערי צדק בירושלים. עם הגיעו, היה החייל במצב אנוש וסובל מדימום פנימי חמור. צוות בראשות ד"ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה, זיהה מיידית את חומרת המצב והעביר את עמית בדחיפות לניתוח לב חזה על ידי צוות בראשות ד"ר דני פינק, מנהל מחלקת ניתוחי לב-חזה.

בניתוח הצליחו הרופאים לעצור את הדימום הפנימי ולייצב את מצבו של עמית. לאחר מכן, בבדיקות הדמיה, התברר כי רסיס מתכת בגודל 6 מ"מ חדר לליבו של החייל ונתקע בחלל הימני של הלב.

בשלב זה ניצבו הרופאים בפני דילמה – האם לנתח שוב את עמית ולהוציא את הרסיס, או להשאיר אותו במקומו? לאחר התייעצויות עם מומחים בארץ ובעולם, התקבלה ההחלטה החריגה להשאיר את הרסיס בליבו של החייל.

הרופאים חששו שניתוח נוסף להוצאת הרסיס יסכן מאוד את חייו של עמית. "מדובר ברסיס שהתמקם בצד הימני של הלב. אם הוא היה זז ממקומו, הוא היה מגיע לריאות ולא היה מהווה סכנת חיים מיידית", הסביר ד"ר פינק. "לעומת זאת, אילו הרסיס היה בצד השמאלי, תזוזתו הייתה עלולה לגרום למוות מיידי".

למזלו של עמית, הרסיס נותר יציב במיקומו בחלק הימני של הלב. לאחר מעקב צמוד, הרופאים ראו שהרסיס אינו זז והחליטו להשאירו במקומו. "זוהי החלטה רפואית יוצאת דופן שהתקבלה לאחר התלבטויות והתייעצויות רבות", אמר ד"ר שורץ. "העדפנו להשאיר את הרסיס מאשר לסכן את החייל בניתוח נוסף".

עמית הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ בהשגחתו של ד"ר פיליפ לוין. מצבו הרפואי המשיך להשתפר בהדרגה והוא שוחרר מבית החולים כעבור מספר ימים.

כעת עמית נמצא בשלבי שיקום במרכז הרפואי תל השומר, שם הוא מתאושש לאטו מהאירוע הקשה. הרסיס עדיין נותר מוטמע בליבו, והרופאים מעריכים כי ככל הנראה הוא יישאר שם לצמיתות, כחלק בלתי נפרד מגופו של החייל.

צפו

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו