שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הרמטכ"ל מתוודה: "כשלנו בהגנה על אזרחים" – והנחה לקיים תחקיר

הרמטכ"ל הלוי הודה כי צה"ל כשל בהגנה על אזרחים ומורה על קיום תחקיר חסר פשרות לאירועי האסון בשמחת תורה, שיונחה על פי ערכי צה"ל.

17:00 ,07/03/24
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי מתוודה כי צה"ל כשל במשימה העליונה של הגנה על אזרחי ישראל במתקפת הפתע של חמאס בחג שמחת תורה, ומורה על קיום תחקיר חסר פשרות שינוהל על פי ערכי צה"ל.

"חווינו אירועים קשים בתחילת הלחימה, כשלנו בהגנה על אזרחים משימה עליונה," מתוודה הרמטכ"ל בדבריו למפקדי צה"ל. "אם לא ננתח באומץ את שעשינו, נתקשה ללמוד ולהשתפר, נתקשה להתייצב מול אזרחי ישראל ולומר שבדקנו ולמדנו ונדע להגן עליהם טוב יותר."

הלוי קובע כי התחקיר ינוהל לפי חמישה ערכי יסוד של צה"ל – אמת, שקיפות, ענייניות, אחריות ורעות. "כפי שאני בוטח ביכולתו של צה"ל להילחם היטב, אני בוטח ביכולת של כל אחד לתחקר בצורה נוקבת אך בונה," אמר.

על פי ההנחיות של הרמטכ"ל, בחודשים הקרובים יתקיימו תחקירים מקיפים על שלב ההגנה בפתיחת הלחימה ועל הנסיבות שקדמו לו. "נושאי התחקיר נקבעו בפקודה המטכ"לית, בקרוב אאשר את 'מפת התחקירים' לכל גוף," ציין.

הרמטכ"ל דורש שהתחקירים יתקיימו על בסיס עובדתי מוסכם: "הבסיס העובדתי המשותף יאפשר דיון על המסקנות, הלקחים והתובנות להמשך." עם זאת, הוא מבהיר כי "פערי נקודת מבט תמיד יכולים להיות, ואין לחשוש ממסקנות ומלקחים שבמחלוקת."

מדובר בתהליך מורכב שיתקיים במקביל ללחימה: "את התחקירים נקיים תוך כדי מלחמה רב-זירתית. קיומם בתוך הלחימה כרחי לשיפור יכולות צה"ל."

בסיכום דבריו למפקדים, הרמטכ"ל הדגיש את חשיבות קיום התחקיר הנוקב: "כך נדע, כך נלמד, כך נגן על אזרחי ישראל טוב יותר בעתיד."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו