יום שישי, 05/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי: "לוקח אחריות על מחדל ה-7 באוקטובר"

הרמטכ״ל לשעבר אביב כוכבי בהתייחסות ראשונה למלחמה: "לוקח אחריות על מחדל ה-7 באוקטובר. שואל את עצמי מה יכולנו לעשות אחרת"

12:58 ,15/01/24
דובר צה"ל
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בטקס האזכרה השנתי לנופלי הל"ה שהתקיים היום (שני) בהר הרצל, נשא דברים רא"ל (מיל') אביב כוכבי, רמטכ"ל צה"ל לשעבר. כוכבי התייחס לראשונה מאז פרוץ המבצע בעזה לטבח שאירע ב-7 באוקטובר, ואמר כי האירוע מחייב בירור עמוק ותחקירים נוקבים, גם על תקופת כהונתו כרמטכ"ל.

לדברי כוכבי, "הטבח היה אירוע מזעזע ומכונן כאחד, שמחייב בירור עמוק ותחקירים נוקבים. האירוע יצטרך להיבחן מכל הזוויות, גם של התקופה שבה אני פיקדתי על צה"ל. אני אחראי על ההחלטות שנעשו בצה"ל בתקופתי, ואני שואל את עצמי ללא הרף מה היינו יכולים לעשות אחרת".

כוכבי קרא לערוך תחקיר יסודי שיביא בחשבון הסתכלות רחבה וכוללת, ויסיק מסקנות נוקבות לגבי האירועים. לדבריו, הטבח מחייב להגדיר מחדש את היעדים וסדר העדיפויות של צה"ל, תוך זכירה שהביטחון הוא תנאי הכרחי לקיומנו.

כוכבי גם מתח ביקורת על פוליטיקאים המשתמשים בשיח מפלג סביב האירועים, וקרא להשאיר את הצבא מחוץ לוויכוחים. לדבריו, יש להימנע מהסתה ולשמור על לכידות, שכן פילוג פנימי רק מזמין איומים על המדינה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו