יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

הרב הראשי לאפיפיור: "חזור בך מהגדרת האירוע בעזה כטרור"

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שלח היום מכתב אישי לאפיפיור וביקש ממנו לחזור בו מהגדרת מותן של שתי נשים בעזה כ"טרור" • המכתב המלא

14:13 ,24/12/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שלח היום (א') מכתב אישי לאפיפיור, בו ביקש ממנו לחזור בו מההתבטאות לאחרונה שבה כינה את מותן של שתי נשים פלסטיניות שנהרגו בטעות בחצר כניסייה בעזה "טרור".

בפתיחת המכתב מביע הרב לאו את צערו האישי על מותן הטרגי והמיותר של שתי הנשים הללו, ומדגיש כי מדינת ישראל עושה ככל יכולתה על מנת למנוע פגיעה בחפים מפשע במהלך המערכה בעזה.

עם זאת, לדברי הרב הראשי, השימוש במונח "טרור" על ידי האפיפיור בהתייחס לאירוע זה אינו נכון ואף מקומם. "הביטוי 'טרור' על מה שקרה שם אינו נכון ואף מקומם", כתב הרב לאו.

"מדינת ישראל יצאה למלחמה צודקת על קיומה מול תקיפות מתמשכות מעזה, מלבנון, מסוריה ומתימן", הסביר הרב הראשי. "הטרור האסלאמי, שחוצה כיום כמעט את כל גבולות העולם, מותיר אותנו ללא ברירה אלא לצאת ולהגן על עצמנו".

הרב לאו הוסיף כי "הקריאות הבלתי פוסקות להשמדת ישראל ולשביית מאות אזרחים חפים מפשע, בכללם ילדים, נשים, זקנים וגברים, חייבו אותנו לצאת למלחמת הקיום הנוכחית, שמטרתה הבסיסית היא הגנה על העם היהודי וזכותנו לחיות בשלום ובטחון".

לדברי הרב לאו, "כמי שההיסטוריה האנושית כולה פרושה לפניו, בוודאי יודע כבוד האפיפיור כמה סבל עבר העם היהודי מאז היותו לעם. מן הראוי שלא למהר להאשים אותנו בפשעים נוראיים כאשר אנו נאבקים על זכותנו הבסיסית לחיות".

עוד כתב הרב הראשי במכתבו: "הטעות המצערת שבה נהרגו שתי הנשים החפות מפשע בחצר הכנסייה בעזה, ללא ידיעה מוקדמת על נוכחותן שם, אינה הופכת אותנו לטרוריסטים חס וחלילה. להפך, צה"ל וממשלת ישראל עושים כל מאמץ אפשרי על מנת למנוע ולצמצם ככל הניתן פגיעה באזרחים שאינם מעורבים בלחימה".

"אנו מודעים היטב לערך החיים, ולכן אנו כה זהירים בהפעלת הכוח ומקפידים על כללי המשפט הבינלאומי ומוסר הלחימה", הדגיש הרב לאו. "האשמתנו בטרור רק מעודדת את אויבינו ומקשה עלינו במאבקנו הצודק וההכרחי להגן על חיינו".

"אני קורא לכבוד האפיפיור שלא למהר לקבוע מסמרות בנושא זה, ולבחון היטב את הנתונים לאשורם", כתב הרב הראשי בסיום מכתבו לאפיפיור. "מן הראוי שתחזור בך מהגדרת האירוע כ'טרור', על מנת שלא לפגוע חלילה במאמץ המלחמתי שלנו ובזכותנו להגנה עצמית".

צרפתי לכם את המכתב המלא

ללא

קרדיט: ללא

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו