יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הרבי מויז'ניץ יוצא שוב נגד ביזוי האדמו"ר מגור "זו לא דרכנו"

לאחר שלאחרונה הופצו חוברות לחסידי גור בגנותו של האדמו"ר מגור, בדרשתו בשבת של הרבי מויז'ניץ גינה את הדרך והמחלוקות בחסידות • דבריו המלאים

18:48 ,26/06/22
קרדיט: ויקיפדיה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אמש בדרשתו בשבת של הרבי מויז'ניץ שוב התבטא הרב למחלוקת בחסידות גור ויצא נגד החוברות שנשלחו בימים האחרונים לבתי החסידים המתבטאים נגד האדמור מגור.

"רציתי להתמקד בנושא שכואב לי מאד כבר תקופה ארוכה" פתח הרב "לצערנו ישנן מחלוקות בעם ישראל מכל מיני סוגים, אשר יכולים להגיע לפעמים לשפיכות דמים של ממש.

בשעתו לפני מספר שבועות דיברתי על הנושא בפני ויז'ניצער חסידים, בכדי שכל העולם ידע שדבר כזה הוא אסור בתכלית האיסור משום 'למה תכה רעיך' ו'המרים יד על חברו', וכעת אני רוצה לדבר לכל עם ישראל כפי שעשה זקני ה'אמרי חיים' זצ"ל ולתת דוגמא בשמות של ראובן ושמעון.

ראובן משתייך לחסידות מסויימת, ושמעון לחסידות אחרת, כאשר שמעון לא אוחז מרבו של ראובן, ובתגובה לכך הוא שולח כל מיני מכתבים וחוברות נגד הרבי שכוללים דברי בלע וביזוי תלמידי חכמים, ובכך הוא חושב שהוא נהיה גדול יותר. על זה הגמרא אומרת במפורש, 'אמר רב יהודה לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים וכו'. 'כל המבזה תלמידי חכמים אין רפואה למכתו'".

עוד סיפר הרבי "בהיסטוריה לפני למעלה משישים שנה, היתה קבוצה גדולה שהחליטה להתנתק מאגודת ישראל, תוך שהם דיברו בלשון סגי נהור על הרבנים והאדמו"רים דאז שנשארו חלק מאגודה, וכשזקני הרבי ה'אמרי חיים' זצ"ל שמע על כך הוא לא היה מוכן לקבל זאת בשום אופן עד כדי כך שכאשר נודע שישנם חסידי ויז'ניץ שנמנו על אותה קבוצה, הוא סירב לתת להם יד לאמירת 'שלום', כנהוג אצל חסידים.

"אבי ה'ישועות משה' זצ"ל שניסה לשכנע את זקני ולדבר על ליבו בשל העובדה כי מדובר היה בחסידי ויז'ניץ נענה בזה הלשון: 'שילמדו שאסור לבזות צדיקים וגדולי ישראל'".

עוד סיפר כי היה פעם חסיד אחד שדיבר באופן חמור וקשה כנגד סבו ה'אמרי חיים' זצ"ל, ולאחר תקופה הוא הגיע להשתתף ב'טיש' בצלו. בניו של הרבי שאלו אותו, הכיצד יתכן שאותו חסיד שהשתלח בצורה חריפה כל כך מקבל כעת מהרבי כבוד של ממש כאילו כלום לא קרה? אך הרבי השיב, 'וכי זה מה שלמדתם מאביכם?', דהיינו על כבודו היה האמרי חיים חס ומוותר, אך היה קשה לו מאד לקבל פגיעה בגדולי ישראל אחרים.

"לצערנו אנחנו עדים למצב שבנוסף למחלוקות ולדיבורים נגד גדולי ישראל, יש מי שעוד שולחים מכתבים האחד נגד השני, ואני מתכוון למחלוקות בכל העולם, אצל חסידים ואצל ליטאים, בקרב חסידויות ואצל ראשי ישיבות וקהילות ליטאיות, שם מדברים אחד נגד השני בצורה מזעזעת ואסורה, נגד דרכה של תורה ונגד דרך החסידות.

"אני לא רוצה להאריך, אבל ישנם חסידים שעושים דברים שלא דרך החסידות, לא בדרך הבעש"ט הקדוש שהורה לכולנו דרכים רבות בעבודת ה'".

"כלל זה נקוט בידך", אמר "כי אי אפשר ולא שייך לעבוד את הקב"ה בזמן שמדברים אחד נגד השני דיבורים של לשון הרע ורכילות, כאשר בנוסף ישנם אנשים שמתפלאים מדוע הם מתקשים בפרנסה בזמן שהם מדברים סרה בגדולי ישראל.

"זה שאתה משתייך לקהילה מסוימת ומחזיק מהרבי שלך, לא אומר שמותר לך לדבר נגד אדמו"ר אחר, בשפה זולה כפי שמדברים האנשים הירודים מהרחוב רח"ל, ואם אתה חושב שרבי או רב דיבר נגדך, תנסה ליצור קשר עם הגבאי כדי להיכנס אליו ולהבהיר את עמדתך, הכול בצורה מכובדת כדרכה של תורה, ולא חלילה לדבר לשון הרע נגדו"

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של יוסף ורדיגר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו