יום ראשון, 15/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הקרנת "ג'נין ג'נין" נאסרה: "אין מקום לסרטים אנטישמיים"

הקרנת הסרט המסית "ג'נין ג'נין" נאסרה בתל אביב ובישראל. משטרת ישראל סיכלה את הניסיון להקרין את הסרט, שהוגדר כאנטישמי ומסית.

12:27 ,28/08/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הקרנת הסרט המסית "ג'נין ג'נין" לא תתקיים בתל אביב ובישראל, בעקבות החלטת משטרת ישראל לאסור את ההקרנה. הסרט, שנוצר על ידי מוחמד בכרי, נחשב לסרט אנטישמי ומסית, לאחר שהפיץ עלילות דם ודיבה על חיילי צה"ל. בכרי טען בסרטו כי חיילי צה"ל ביצעו טבח חסר אבחנה במחנה הפליטים ג'נין במהלך מבצע חומת מגן, טענה שנשללה בבג"ץ, שקבע כי בכרי שקרן ואסר על הקרנת הסרט בישראל.

בכרי חויב בתשלום של מאות אלפי שקלים לחיילי צה"ל, והוא משלם את הסכום בתשלומים, לאחר שלא הצליח לגייס תמיכה כספית מהציבור הערבי. למרות זאת, בכרי ממשיך בהסתה נגד מדינת ישראל, וכמה שנים לאחר מכן אף נסע ללבנון, שם התראיין לעיתון המקורב לחיזבאללה ואמר ש"נורמליזציה עם האויב הציוני הינה בגידה".

לאחרונה הפיק בכרי סרט נוסף עם אותם מרואיינים ואותם מסרים שטוענים כי חיילי צה"ל מבצעים טבח בנשים וילדים חפים מפשע. הקרנת הבכורה של הסרט החדש בישראל תוכננה להתקיים שלשום בחיפה, אך בעקבות פניית ארגון "בצלמו", המשטרה אסרה על קיום האירוע. לאחר מכן ניסו להעביר את הקרנת הבכורה לתיאטרון אסרייה ביפו, אך גם שם נאסרה ההקרנה על ידי משטרת ישראל.

בעקבות ההחלטה, שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", פנה לשר התרבות מיקי זוהר בדרישה להפסיק את המימון הציבורי לתיאטרון אסרייה, ולהבהיר כי כל גוף ציבורי שינסה לארח אירועים דומים לא יקבל מימון מכספי הציבור הישראלי.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בירך על החלטת המשטרה ואמר: "נגמרו הימים בהם מסיתים ותומכי טרור עושים ככל העולה על רוחם. הסרט האנטישמי 'ג'נין ג'נין' של מוחמד בכרי לא אמור להיות מוקרן, לא בחיפה, לא ביפו ולא בשום מקום במדינת ישראל".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו