שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הקצין קרא לאחדות בעם ודובר צה"ל בתגובה "הקצין יזומן לבירור"

תא"ל דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98, יצא בקריאה נוקבת למנהיגי המדינה להתאחד ולהיות ראויים ללוחמים. דובר צה"ל אמר בתגובה "הדברים ו לא אושרו"

20:51 ,13/03/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בהצהרה חריגה ויוצאת דופן עבור קצין בכיר בצה"ל, תא"ל דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98, יצא בקריאה נוקבת למנהיגי המדינה להתאחד, להיות ראויים ללוחמים ולדחוק את הקיצוניות. הדברים הדרמטיים, שנאמרו בסוף קרב עקוב מדם, הובילו את דובר צה"ל להכריז כי הם לא אושרו על ידי מפקדיו וכי גולדפוס יזומן לבירור.

בהצהרתו המרגשת, גולדפוס פנה ישירות למנהיגי המדינה, תוך שהוא מדגיש את הצורך באחדות ובהיותם ראויים ללוחמים שנשלחים לשדה הקרב. "אני מבקש לפנות למנהיגים שלנו מכל הצדדים," אמר, "ואני מקווה שיוכלו למצוא זמן להקשיב לליבו של לוחם שנלחם מה-7/10 ביום שבת הארור."

גולדפוס המשיך בטון נרגש וציין כי "מאז לא הפסקתי להילחם ולא הפסקתי לשלוח לוחמים וללכת איתם לעבר האש". הוא הוסיף כי הלוחמים "לא מתעייפים, אנחנו נחושים לנצח, נחושים להביא הביתה את החטופים, בין אם באופן ישיר או עקיף".

במילים נוגעות ללב, גולדפוס הרכין ראש לנוכח "הכישלון המהדהד" של צה"ל ב-7/10, אך הדגיש כי הצבא "מוביל קדימה, שומר על ערכינו ומשיג הישגים רבים בשדה הקרב". עם זאת, הוא קרא למנהיגים להיות ראויים ללוחמים אלה, "אתם חייבים להיות ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם, לאותם אנשי מילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם, ונלחמו ונלחמים זה לצד זה".

בקריאה דרמטית, גולדפוס רמז לחוק הגיוס הלאומי המתוכנן כשאמר "תוודאו שכולם לוקחים חלק, אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6/10 ושכל המאמץ לא היה לשווא". הוא קרא למנהיגים "לדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד", בהצהרה שעשויה להיחשב כחריגה מתפקידו הצבאי.

ההצהרה החריגה של גולדפוס עוררה תגובה מצד דובר צה"ל, אשר הכריז כי "הדברים שנאמרו על ידי הקצין בסוף הצהרתו לא אושרו עם מפקדיו. הקצין יזומן לבירור".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו