יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הצבא נערך לגיוס חרדים: צווי גיוס יחלו להישלח מחר

היועמ"ש הבהירה כי יש לעדכן בתוך חודש את בג"ץ כיצד פעלו הרשויות ליישם את גיוס בני הישיבות

21:40 ,31/03/24
בינה מלאכותית GPT
קרדיט: בינה מלאכותית GPT / תלמיד ישיבה צעיר שקוע בתלמודו, רקון ליד
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

רשויות הצבא צפויים להתחיל מחר (שני) לשלוח זימונים לגיוס לבני ישיבות.

במכתב ששיגרה הבוקר (ראשון) היועמ"ש לממשלה אל יועמ"ש משרד הבטחון, הובהר כי החל ממחר מחוייב הצבא לפעול לגיוסם של בני הישיבות, וכי במסגרת תצהיר העדכון שיוגש לבג"ץ בעוד חודש ימים, יהיה על המדינה להציג כיצד פעלה למימוש הגיוס בפועל.

כזכור, בעקבות צו על תנאי שהוציא בג"ץ לפני כחודש (י"ז אדר א'), ובו דרש מהמדינה להסביר מדוע לא יגוייסו בני הישיבות, עדכנו ביום חמישי האחרון, הצבא והמדינה את בג"ץ, באמצעות פרקליטות המדינה כי החל ממחר (שני) רשויות הצבא אכן "יהיו מחויבים לפעול להליכי הגיוס של תלמידי הישיבות החל מיום , בהתאם לדין", וכי ממחר "על רשויות הגיוס יהיה לפעול לקריאה להתייצבות של תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות החינוך החרדיים"

המדינה צפויה להגיש לבג"ץ בתוך חודש ימים עדכון משלים שבו יפרטו את היערכות רשויות הגיוס לגיוסם של תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות החינוך החרדי. כאשר בחודש שלאחר מכן יתקיים בבג"ץ דיון בהרכב מורחב של תשעה שופטים שידונו האם להפוך את כלל הצווים על תנאי שניתנו בעתירות לצווים מוחלטים.

לפי הדיווחים, בצבא מתכננים לפתוח מסלולים ייעודיים לגיוס חרדים, כמו שירות בחיל האוויר כמכונאים ואנשי תחזוקה, הקמת 'ישיבה צבאית' בבקעת הירדן שתלמידיה יהוו גדוד לוחם, הקמת בקו"ם מיוחד שבו הליכי הגיוס יתבצעו על ידי חיילים גברים, ועוד. ומצד שני, יוטלו סנקציות ומגבלות על תלמידי ישיבות ואברכי כוללים שלא יתגייסו, כאשר בהמשך אף יוכרזו כעריקים וייעצרו באמצעות המשטרה הצבאית.

לפני שבועיים וחצי, כאשר פעילי אחים לנשק הגיעו למעונו של הגאון רבי צבי פרידמן, ממשיך דרכו של רבי שמואל אויערבאך זצ"ל, הם ניסו לטעון כי יש לקדם פתרונות לשילוב חרדים בצבא תוך שמירה על אורח חייהם, אך הרב דחה את הצעותיהם על הסף.

"אתה התכוונת אולי לפתור את הבעיות שאם אנחנו רוצים אוכל כשר יתנו לנו אוכל כשר, או דברים כאלה בטח התכוונת," אמר הרב והדגיש "אבל עצם ההימצאות בצבא כזה, חילוני, חילוני עם הרוח והכל, זה יותר חמור אצלנו משבת ומכשרות ומכל הדברים. מוטב לאכול חזירים ולא להיות במקום של חברה חילונית עם אידיאולוגיה חילונית, זה הדבר הכי גרוע אצלנו. כך שאין לך שום פתרון".

הרב אף ציין כי הקמת מסגרות נפרדות לחרדים לא תועיל, כיוון שהרוח החילונית תחדור גם אליהן. "הרוח תחדור בכל.. דרך כל הסדקים, זה לא יתכן. דבר כזה אנחנו יודעים את זה גם מהניסיון".

ללא

קרדיט: ללא / מכתב היועמ"ש ליועץ המשפט של משרד הבטחון

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שולם ח הגיב:

    קשה לי להאמין שאכן ישלחו זימונים, יש עוד חודש דיון נוסף נראה לי שהכל יוקפא עד אז

  2. מאיר הגיב:

    לא יעזור להם כלום עם ישראל ניצח תמיד וינצח גם עכשיו

כתבות נוספות של חיים י
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו