יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הצבא מתחיל לגייס תלמידי ישיבות: נשלחו זימונים לצו ראשון

דיווח: בימים האחרונים מתקיימים דיונים בבתי הרבנים החרדים בשאלה האם בחורי הישיבות יתייצבו לזימון, כשמסתמן שההכרעה תהיה שלא מצייתים לצווים

21:13 ,02/04/24
לפי סעיף 27א
קרדיט: לפי סעיף 27א / הודעה על שליחת צו ראשון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

רשויות הצבא החלו לשלוח הודעות זימון לצו הראשון לתלמידי ישיבות שתוקף דחיית השירות שברשותם פקעה, כך נחשף הבוקר (שלישי) בחדשות 'וואלה'.

התייצבות לצו ראשון משמשת כקליטה ומיון לצבא ומתחילה למעשה את תהליך החיול. היא כוללת בדיקות רפואיות, אבחון פסיכוטכני, ומיונים פיזיים. בנוסף, קצין מיון מקיים עם המתייצב ראיון אישי ופורס בפניו את אפשרויות הגיוס השונות.

לפי פקודות הצבא, בין מועד שליחת הזימון לצו ראשון ועד למועד ההתייצבות הפועל יש להמתין לפחות 14 יום. בהעדר התייצבות במועד שנקבע, יישלח זימון חדש. לאחר אי התייצבות ארבע פעמים, עשויות רשויות הצבא להוציא פקודת מעצר, ולאחר 30 ימים נוספים יוצא צו 12 המכיל בתוכו גם צו עיכוב יציאה מהארץ.

החרדים מתנגדים לגיוס תלמידי הישיבות, ובימים האחרונים "התנהלו דיונים בין הנהלת ועד הישיבות לחברי ועד הישיבות ובתי גדולי ישראל בשאלה האם בחורי הישיבות יצייתו ויתייצבו לזימון או שלא, כשמסתמן שההכרעה תהיה שלא מצייתים לכך", כך נחשף בתחילת השבוע (ראשון) באתר 'בחדרי חרדים'.

ההתפתחויות האחרונות מגיעות לאחר שבג"ץ הוציא צו על תנאי לפני כחודש, בו דרש מהמדינה להסביר מדוע לא יגוייסו בני הישיבות. בתגובה, הבהירה המדינה כי החל מאתמול (שני) רשויות הצבא יהיו מחויבות לפעול להליכי גיוס של תלמידי ישיבות, בהתאם לדין.

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט הצהיר היום (שלישי) כי משרד הביטחון מגבש מתווה פעולה "כדי לאפשר גיוס של חלק הולך וגדל של הציבור החרדי". גלנט אמר את הדברים במהלך דיון סגור של ועדת חוץ וביטחון שהתקיים הבוקר בקריה בתל אביב.

"לאור המצב המשפטי שנוצר לאחרונה", הסביר גלנט, "הנחיתי את הרמטכ"ל ואת מנכ"ל משרד הביטחון להציב בפניי בהקדם תוכנית של פתרונות לגיוס גובר של חרדים לפי חוק והשילוב שלהם בצה"ל, כמו גם בשירות לאומי".

גלנט הדגיש כי "תוך כדי המלחמה, לפני כארבעה חודשים, מיניתי בעצה אחת עם הרמטכ"ל את האלוף במילואים אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר לשעבר, כדי להוביל תוכנית שתאפשר שילוב מוגבר של אוכלוסייה חרדית בצה"ל."

גלנט הסביר את התנגדותו לחקיקת חוק גיוס ללא הסכמה מלאה של כל חלקי הקואליציה (כולל גנץ) ואמר: "ברור לי שיציבות חברתית זה מרכיב מרכזי בחוסן הלאומי ומהווה תנאי לביטחון הלאומי. אסור לנו להביא בשום פנים ואופן לקרע בעם על רקע של מחלוקת הגיוס. אחדותנו היא תנאי להמשך קיומנו – לא פחות מזה."

וציין כי "לצד המאמץ המתקיים בצה"ל ובמשרד הביטחון, אני אמשיך, יחד עם כל מי שנמצא כאן ועם כל מי שמיוצג בממשלה, לחתור לחקיקה בהסכמה של חוק גיוס רחב. אני מקווה שהדבר הזה יעלה, ואני חושב שיש לעניין הזה סיכוי".

מוקדם יותר, אתמול (ראשון) בבוקר, חשף הכתב הצבאי של חדשות וואלה, כי "שר הביטחון האלוף יואב גלנט, אישר לאחרונה עבודת מטה שמקיים מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף במיל' אליעזר שקדי, לעבור בכל החילות, האגפים, הזרועות והפיקודים בצה"ל במטרה לבחון את רמת המוטיבציה לקלוט חרדים וחרדיות במקצועות שונים ובהתאמה תקנים ביחידות השונות".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שמחה הגיב:

    קשה לי להאמין שזה אכן יוצא לפועל, אין לזה באמת סיכוי לקרות

כתבות נוספות של חיים י
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו