יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הפרקליטות: "לא נמצאו האזנות ללא צו בית המשפט"

ע"פ ממצאי הפרקליטות שבדקו 1500 שיחות בהן האזינה המשטרה נראה שזאת ע"פ צו בית משפט • בפרקליטות מבקשים הארכת זמן להמשך הבדיקות

14:42 ,13/02/22
קרדיט: שאטרסטוק / אילוסטרציה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ההר אכן הוליד עכבר? ע"פ ממצאי הפרקליטות שבדקו 1500 שיחות בהן האזינה המשטרה נראה שזאת ע"פ צו בית משפט. כפי שכתבו בפרקליטות היום
"לבקשתנו, בשבועות האחרונים ערכה משטרת ישראל בדיקות מקיפות, טכנולוגיות ואחרות, ביחס לכלל הגורמים שנחקרו בתיקי החקירה הנוגעים לתיק שבכותרת (תיקי החקירה הידועים כ"תיק 1000", "תיק 2000", "תיק 4000"). הבדיקות בוצעו הן ביחס לקיומם של צווים מתאימים, הן ביחס למספרי טלפון המשויכים לגורמים שנבדקו. במסגרת זו נבדק אם הוצאו או התבקשו צווי האזנת סתר בנוגע למי מהגורמים הנ"ל, מעבר לצווים המצויים בחומרי החקירה; וכמו כן, נבדק אם בוצעו פעולות מול מספרי הטלפון השייכים לכל אותם גורמים.
יודגש כי הבדיקות נעשו הן בנוגע לפעילות האזנת סתר "רגילה", הן ביחס לפעילות האזנת סתר שבוצעה ע"י טכנולוגיות "מתקדמות" יותר. סך הכל נבדקו כ-1500 מספרי טלפון.
למעלה מהנדרש, ועל אף שאין המדובר בחומרי חקירה הקשורים לתיקים דנן, נבדקו לבקשתנו גורמים נוספים מתיקי חקירה הידועים בכינויים "תיק 1270" ו"תיק 1000 הישן".

על פי המידע שנמסר על ידי הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל, הבדיקות העלו כי לא בוצעו פעולות לגבי גורמים שלא הוצא צו בעניינם, וכן כי לא קיימים חומרי חקירה נוספים בתיק, למעט חומרים הנוגעים לשיטות ואמצעים של משטרת ישראל.
בנוסף, כפי שהוצהר בבית המשפט, לאחר בדיקה שנערכה לבקשתנו, הודיעה מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך כי הרשות לא עשתה כל שימוש בתוכנות רוגלה, במישרין או בעקיפין באמצעות משטרת ישראל, בתיקי החקירה שלה, ובכלל זאת בתיק זה.
למעלה מן הצורך תעדכן המאשימה כי במקביל, בהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, מבוצעת בדיקה נפרדת על ידי צוות בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, בסיוע מומחים טכנולוגיים, ביחס לגורמים ששמם עלה בתחקירים העיתונאיים, ושחלקם מצוי גם ברשימת הגורמים שנבדקה על ידי משטרת ישראל בתיק דנן, כאמור לעיל. במסגרת בדיקה זאת בודק הצוות גם מידע המצוי בבסיס הנתונים הפנימי של חברת NSO שהונגש על ידה לצוות הבדיקה, ועם סיומה יפורסמו ממצאי הבדיקה בהקדם.
לצורך השלמה סופית של תהליך הבדיקה, וכן לצורך פניה למשרד לביטחון פנים בבקשה לצמצום ועדכון תעודת החיסיון הקיימת בתיק, על מנת שניתן יהיה להביא לפני בית המשפט הנכבד והנאשמים את הפרטים הרלוונטיים, בין היתר ביחס לאופן השימוש בצווים שהוצאו, נדרש פרק זמן קצר נוסף להשלמת התהליך.
לפיכך תבקש המאשימה ארכה קצרה נוספת להגיש את תגובתה לבקשות נאשמים 3-1 עד ליום 16.2.2022 בשעה 16:00.
בנוסף, בהמשך לדיון שהתקיים ביום 7.2.2022, המאשימה תבקש להגיש עד למועד הנדחה השלמת טיעון בנוגע לטענת הנאשמים בדבר קבילות הראיות שהופקו מכח צווי חיפוש לחומר המחשב בעניינו של עד התביעה שלמה פילבר".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו