שבת, 13/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הפיגוע בי-ם: החייל אביעד פריג'ה, שירה בקסטלמן, נעצר היום

סמ"ר אביעד פריג'ה, שירה ביובל קסטלמן ז"ל בטעות בזירת פיגוע, נעצר היום להמשך חקירה. עורכי דינו אומרים שפעל בתום לב מתוך סכנת חיים.

13:34 ,04/12/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר (שני) התקבלה ההחלטה לעצור את סמ"ר (מיל') אביעד פריג'ה, הלוחם שירה לעבר יובל דורון קסטלמן ז"ל בזירת הפיגוע בכניסה לירושלים בתחילת השבוע. פריג'ה נחקר אמש במשך שעות ארוכות ביחס לנסיבות מותו של קסטלמן, ובסוף החקירה נעצר למעצר ראשוני.

קסטלמן ז"ל, תושב ירושלים בן 26, הגיע לזירת הפיגוע כאזרח ונטרל באומץ את אחד המחבלים. מיד לאחר מכן נורה בטעות על ידי כוחות הביטחון, ככל הנראה על ידי פריג'ה, ונפצע אנושות. בלילה נקבע מותו והוא הפך לקורבן הרביעי של הפיגוע הקשה.

תחילה הודיע צה"ל כי פריג'ה לא ייחקר במצ"ח, אך בהמשך חזר בו והחליט כי כן תיפתח חקירה. לאחר שעות ארוכות של חקירה, החליטו כעת לעצור אותו להמשך בירור הנסיבות.

עורכי דינו של פריג'ה, סנגורים בכירים במילואים, מסרו כי יש להתחשב בתמונת המצב המורכבת שעמדה לנגד עיניו של הלוחם באותו רגע. לדבריהם, מנקודת מבטו הוא חשב בתום לב כי יורה לעבר המחבל שמהווה עדיין סכנה, ולא התכוון כלל לפגוע בקסטלמן.

"מהמקום שבו עמד הלוחם, מהמראות שראה ומהקולות ששמע, הלוחם היה משוכנע בכל ליבו שהוא מבצע ירי לעבר מחבל שעדיין מהווה סכנת חיים כלפיו וכלפי כל הסובבים", אמרו עורכי הדין, "הוא לא התכוון בשום אופן לבצע 'וידוא הריגה' וכך גם לא פעל. מיד לאחר שראה שאותו אדם נפגע ונשכב, חדל מהירי".

הסנגורים הוסיפו כי קטעי הסרטונים מהאירוע יוצרים רושם חלקי ומוטעה של המציאות, מכיוון שאינם מראים את התמונה מזווית הראייה של פריג'ה עצמו באותה עת. לכן הם קראו להמתין לתוצאות החקירה בטרם מתקבעות מסקנות חד משמעיות בציבור.

החקירה במצ"ח נמשכת היום, וכעת נותר לראות האם יוגשו כתב אישום נגד פריג'ה או שמא תיסגר הפרשה מחוסר אשמה פלילית. מעצרו מעיד על כך שהחוקרים רואים חשד לביצוע עבירה פלילית מסוימת מצידו, אם כי עדיין מוקדם לדעת מה יהיה המשך התהליך המשפטי בעניינו.

בכל מקרה, הטרגדיה הכפולה שאירעה בזירת הפיגוע בירושלים השבוע היא אירוע קשה וכואב מאין כמותו, המשליך על מעגלים רבים. מותו של יובל קסטלמן ז"ל בנסיבות המזעזעות מהווה מכה קשה למשפחתו ולציבור כולו, שהיה עד לגבורתו של אזרח שהציל חיים במעשהו.

גם מעצרו של הלוחם שנאלץ להיות מעורב בטרגדיה זו הוא אירוע טעון ומורכב המעמיד שאלות מוסריות ומקצועיות קשות בפני מערכת הביטחון. ייתכן שזו אחת השאלות המורכבות ביותר בשדה הקרב – כיצד להבחין בין חף מפשע לאויב בשבריר שנייה, תוך לחץ ומהומה גדולים.

עתה נותר רק לקוות שהאמת תצא לאור בהקדם, ושמשפחות הנפגעים משני הצדדים תוכלנה למצוא ניחומים לאחר הטרגדיה הכבדה. אין ספק שלקחי האירוע יילמדו ברצינות בצה"ל וישפיעו על נוהלי הפעלת כוח באירועי טרור בעתיד.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו