יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הערב בי-ם: רבבות צפויים להשתתף בעצרת נגד גיוס חרדים

עצרת רבבות נגד גיוס חרדים תיערך הערב בירושלים. גדולי ישראל צפויים להשתתף. מערך הסעות מסובסד יביא משתתפים מרחבי הארץ.

17:10 ,30/06/24
דוד קשר
קרדיט: דוד קשר
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ירושלים צפויה לעמוד הערב במוקד מחאה חרדית משמעותית, כאשר רבבות מבני הציבור החרדי צפויים להתכנס בכיכר השבת לעצרת מחאה גדולה נגד גזירת הגיוס על בני הישיבות. העצרת, שתתקיים בשעה 19:00, מאורגנת על ידי עסקני הישוב הישן בשיתוף עם עסקנים מציבור בני התורה וקהילות החסידים, ומיועדת לאחד את כלל הזרמים בציבור החרדי תחת מטרה משותפת – התנגדות לגיוס בני הישיבות לצה"ל.

העצרת צפויה לכלול תפילה משותפת, ולאחריה תהלוכת מחאה שתצעד מכיכר השבת דרך רחוב מלכי ישראל עד לצומת הרחובות מלכי ישראל-שרי ישראל. בנקודה זו יישמעו דרשות מחאה מפי מנהיגי הציבור החרדי כנגד הגזירה.

בשעה 18:00, שעה לפני תחילת העצרת המרכזית, תיערך עצרת נוספת בכיכר זופניק שברחוב שטראוס, המיועדת בעיקר לבני הישיבות הגדולות מחוגי העדה החרדית. בעצרת זו צפויים לשאת דברים חברי בית הדין צדק (בד"צ) של העדה החרדית.

ההיערכות לקראת העצרת מקיפה ומשמעותית. בימים האחרונים התפרסמו בכל הריכוזים החרדיים מכתבים מטעם חברי בד"צ העדה החרדית, אדמו"רים, מנהיגי קהילות, ראשי הישיבות הספרדים ומנהיגי ציבור נוספים. במכתבים אלה הם קוראים לציבור להשתתף בעצרת, תוך הדגשת "הזכות שהיא חובה" ליטול חלק באירוע.

כדי לאפשר השתתפות מקסימלית, הוקם מערך הסעות מסובסד שיביא את המשתתפים מכלל הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ. צעד זה צפוי להגדיל משמעותית את מספר המשתתפים ולהפוך את העצרת לאחת הגדולות שנערכו בשנים האחרונות בירושלים.

העצרת מגיעה על רקע מתיחות מתמשכת בין הציבור החרדי לבין הממסד הביטחוני והפוליטי בישראל בנושא גיוס בני הישיבות. מנהיגי הציבור החרדי טוענים כי לימוד התורה הוא ערך עליון ומגן על המדינה לא פחות מהשירות הצבאי, בעוד שתומכי הגיוס טוענים לצורך בשוויון בנטל ובשילוב החרדים בחברה הישראלית.

משטרת ירושלים נערכת לאבטח את האירוע ולהבטיח את שלום המשתתפים והציבור הרחב. צפויים שיבושי תנועה משמעותיים באזור כיכר השבת ולאורך מסלול התהלוכה, והציבור הרחב מתבקש להתחשב בכך ולתכנן את דרכו בהתאם.

אירוע זה מדגיש את המתח המתמשך בחברה הישראלית סביב סוגיית גיוס החרדים, ואת הצורך בדיאלוג מעמיק ורגיש בין כל חלקי החברה כדי למצוא פתרון שיהיה מקובל על כולם. בעוד שהעצרת מבטאת את עמדתו הנחרצת של הציבור החרדי, היא גם מעלה שאלות לגבי האופן שבו ניתן לגשר על הפערים ולבנות חברה ישראלית מאוחדת ומכילה יותר.

ככל שהערב יתקדם, צפויים להגיע דיווחים נוספים על היקף ההשתתפות בעצרת ועל תוכן הנאומים שיישאו בה. תגובות הממשלה והציבור הרחב לאירוע זה עשויות להשפיע על המשך הדיון הציבורי בסוגיה רגישה זו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו