יום שלישי, 10/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הסלמה חמורה בצפון: 14 ילדים ונערים נהרגו במג'דל שמס

פגיעה ישירה של רקטה במגרש כדורגל במג'דל שמס גרמה למותם של 14 ילדים ונערים ולפציעתם של כ-30 בני אדם נוספים. חיזבאללה לקח אחריות

23:34 ,27/07/24
מד"א
קרדיט: מד"א / זירת הפגיעה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

האסון הכבד ביותר מאז תחילת המלחמה התרחש היום (שבת) אחר הצהריים, כאשר רקטה פגעה ישירות במגרש כדורגל במג'דל שמס שבצפון רמת הגולן. כתוצאה מהפגיעה נהרגו 14 בני אדם, רובם ילדים ונערים שהיו במהלך משחק כדורגל. באירוע נפצעו כ-30 בני אדם נוספים, מהם שישה במצב קשה, שלושה במצב בינוני וארבעה במצב קל. כמו כן, היו שישה נפגעי חרדה.

כוחות ההצלה שהגיעו למקום נתקלו במראות קשים של פצועים והרוגים. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו לזירה בכוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ורכבי תגובה מידית, והעניקו טיפול ראשוני לנפגעים. חלק מהפצועים פונו בעזרת מסוקי צה"ל ומד"א לבתי החולים.

דובר צה"ל מסר כי הירי בוצע על ידי ארגון הטרור חיזבאללה. בהודעת הצבא נמסר: "חיזבאללה עומד מאחורי שיגור הרקטה שפגעה במגרש הכדורגל במג'דל שמס וגרמה לנפגעים רבים, אזרחים בלבד ובהם ילדים מוקדם יותר הערב". בשל האירוע החמור, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון, ר' אמ"ץ, מפקד חיל האוויר וחברי פורום מטכ"ל נוספים.

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן גינה את הפיגוע ואמר: "אנחנו מגנים את הפיגוע הנורא הזה, שלפי הדיווחים נהרגו בו מספר בני נוער וילדים ששיחקו כדורגל בערב שבת בכפר מג'דל שמס בצפון ישראל. ליבנו עם משפחותיהם של אלו שאיבדו את יקיריהם היום, ואנו מתפללים להחלמה מהירה של אלו שנפצעו. ישראל ממשיכה להתמודד עם איומים חמורים על ביטחונה, כפי שראה העולם היום, וארה"ב תמשיך לתמוך במאמצים לסיים את ההתקפות הנוראיות הללו לאורך הקו הכחול."

בלבנון נמסר שהמתווך האמריקני עמוס הוכשטיין מקיים שיחות עם בכירים לבנונים ובכירים ישראליים כדי להכיל את המתיחות בעקבות האסון במג'דל שמס. לדבריו, התגובה הישראלית תתמקד בחיזבאללה והעניינים יחזרו לכללי העימות הרגילים. בתגובה לכך, נמסר מהצד הלבנוני שכל הסלמה מצד ישראל תיענה בתגובה מצד חיזבאללה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השיח׳ מוואפק טריף והביע זעזוע עמוק מרצח הילדים והאנשים החפים מפשע על-ידי חזבאללה. נתניהו הדגיש שישראל לא תעבור על המתקפה הרצחנית לסדר היום, ושחזבאללה ישלם על כך מחיר כבד. המנהיג הרוחני של הדרוזים בסוריה קרא להעניש את האחראים לטבח, ומנהיגים דרוזים בלבנון הצטרפו לקריאה זו.

חובש בכיר במד"א, עידן אבשלום, שהיה מהראשונים להגיע לזירה סיפר: "ראיתי במגרש הכדורגל המולה גדולה, מראות קשים של פצועים והרוגים, הרס וחפצים שעולים באש." פראמדיקים של מד"א סיפרו על המאמץ לפנות את הפצועים לבתי החולים ולמסוקים שנחתו בסמוך.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו