יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הסלמה בצפון: מאות שיגורים לעבר הגליל והגולן בעקבות החיסול

ההסלמה בצפון הגיעה לשיא בעקבות חיסול בכיר בלבנון, כאשר חיזבאללה שיגר מאות רקטות וכטב"מים לעבר יישובי הגליל והגולן. חיל האוויר הישראלי תוקף

14:01 ,04/07/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

התגובה על חיסול הבכיר בלבנון הגיעה בעוצמה: חיזבאללה שיגר מאות רקטות וכטב"מים לעבר יישובי הגליל, הגולן ואזור עכו, מה שגרם לשורה ארוכה וחריגה של אזעקות ושריפות רבות כתוצאה מהנפילות.

במהלך המתקפה נפצעו עשרות בני אדם, בהם שתי נשים בשנות ה-20 לחייהן שנפגעו מהדף באזור עכו. כמו כן, אישה בת 44 מג'ת-ינוח נפגעה מחרדה. פצוע נוסף במצב קל עם פציעות רסיסים פונה במסוק מד"א לחדר הלם בבית החולים רמב"ם.

חיל האוויר הישראלי מגיב בעוצמה ותוקף עמדות שיגור בדרום לבנון. לוחמי ההגנה האווירית ומטוסי קרב ביצעו יירוטים של מספר מטרות ושיגורים, מה שגרם לנפילות יירוטים ושריפות במספר אזורים.

ערוץ לבנוני מדווח כי מדובר במתקפה הנרחבת והכבדה ביותר שהנחית חיזבאללה על ישראל מאז ה-7 באוקטובר, עם למעלה מ-12 מוצבים ובסיסי צה"ל שהותקפו באמצעות כטב"מים ורקטות.

בתוך כך, דווח על חימום השיחות בנוגע לעסקת החטופים, כאשר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא.

במקביל, משפחות המפונים בצפון דורשות תגובה מיידית ומסרו: "מדינת ישראל נמצאת כפסע מאיבוד הצפון. מדובר במלחמה לכל דבר ומדינת ישראל חייבת לנצח בה ולא להיכנע באמצעות הסכם. רק רצועת ביטחון בתוך לבנון תגרום לשקט לטווח הארוך. לא נשתוק אם לא תהיה תגובה מיידית, נצא לרחובות ונילחם על המדינה".

המצב בשטח ממשיך להיות מתוח, כאשר ריבוי מוקדי שריפות פרצו ברמת הגולן והגליל העליון כתוצאה מהמטח הכבד. צוותי כיבוי פועלים בשיתוף עם רשות הטבע והגנים כדי להשתלט על האש. כבישים נסגרו לתנועה עקב השריפות והחשש לנפילות נוספות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו