שבת, 13/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הנציבה "נוקמת" – והעבירה אסירים יהודים לתא קטן עם פשפשים

נציבת שב"ס "נוקמת" בשר בן גביר בעקבות החלטת השר לזמן לשימוע את בכירי שב"ס, ברקע מחדל של שב"ס וסיכון חיי סוהרים על ידי מחבלים בכלא רימונים

09:50 ,16/07/23
שב
קרדיט: שב"ס
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בעקבות החלטת השר בן גביר להזמין לשימוע את בכירי הארגון נגד עמדתה של נציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי, החליטה הנציבה להעביר אסירים ביטחוניים יהודים מכלא איילון לתא קטן שאינו מתאים לשני אסירים בכלא אשל, זאת במטרה לנקום בשר על השימועים ולאחר שהשר פועל מאז כניסתו לתפקיד לשוויון מוחלט בין כלל האסירים הביטחוניים והשוואת תנאיהם של האסירים הביטחוניים היהודים, לאלו של שאר האסירים הביטחוניים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלח את מבקר המשרד לביטחון לאומי לבחון את תנאי כליאתם החדשים של אותם אסירים. מבקר המשרד ביקר באגף, בחן 4 תאים ושוחח עם האסירים. על פי ממצאי המבקר, באגף 22 בכלא אשל אליו הועברו האסירים, שוהים עוד 14 אסירים, 13 אסירים פליליים ואסיר ביטחוני ערבי אחד.

על פי מסקנות דו"ח מבקר המשרד, תא 9 אוכלס עד לפני מס' ימים באסיר בודד ובתאריך 10.7 הובאו אליו שני האסירים הללו מבית סוהר איילון. מצב התא קשה ושטח האחסון לציוד ומזון כולל המקרר מתאים לאסיר אחד בלבד ולא לשניים. בנוסף, ישנם חורים בקירות והתא אינו מתוחזק, חסר ראש דוש במקלחת והמקלחת מוצפת בעת שימוש. כמו כן, קיימים פשפשים בתא והאסירים גם הראו על גופם סימני עקיצות.

לאחר בחינת התא על ידי מבקר המשרד, הנחה ממ"ז שב"ס, את מפקד בית הסוהר לבצע חיטוי בקיטור בתא 9 ומפקד בית הסוהר ציין שיטפלו בממצאים.

בעקבות הממצאים החמורים זימן השר בן גביר בדחיפות את מפקד כלא אשל מנחם ביבס לבירור מיידי היום (ראשון), לבחינת תנאי הכליאה הקשים.

גורמים בסביבת השר בן גביר אומרים כי "השר בן גביר נחוש להפסיק את השיטה הפסולה ולפיה במקום למצוא את האשמים האמיתיים ולטפל בבעיות מהשורש, מאשימים את הש"ג הפשוט. מי שבאמת אשם ישלם מחיר על המחדלים שלו והשר נחוש למצות את הבירור, למרות ההתנהלות הפסולה של שב"ס וניסיונם "לנקום" בשר המפוקד על הארגון".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו