יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

המשטרה נערכת לאסור כניסה למירון בל"ג בעומר עקב המלחמה

לאור המצב המלחמתי, הוחלט השנה לבטל את חגיגות ל"ג בעומר במירון ולסגור את האזור לכניסת מבקרים. המשטרה תפרוס כוחות גדולים ותחסום צירי גישה להר

13:02 ,23/05/24
משטרת ישראל
קרדיט: משטרת ישראל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משרד הפנים והמשטרה הודיעו הבוקר (חמישי) על הפעלת צעדים חריגים לקראת ל"ג בעומר במירון השנה, בשל המצב המלחמתי הקיים. בעקבות החלטת הממשלה תחת חוק חירום מיוחד, לא תתקיים השנה במירון ההילולה המונית למרות שדובר במסורת עתיקה ומקודשת.

בצעד נדיר, המשטרה נערכת להטיל סגר צבאי למעשה על שטח ההר ועל הישוב מירון במהלך ימי ל"ג בעומר. הצעד נועד להבטיח את שלום הציבור, לאור הסכנה הביטחונית המוגברת עקב המלחמה. זאת, לאחר שבמהלך הקרבות נורו עשרות רקטות לכיוון הר מירון שחלקן נפלו בשטחי הגעה צפויים של מבקרים.

כוחות משטרה גדולים יפרסו בצירים המובילים למירון ויחסמו את הכניסה אליה. המעבר יותר רק לתושבים קבועים של היישוב ובאישור מיוחד. עפ"י החוק החדש, רק תלת הדלקות ליווי של מניינים זעירים יתקיימו במירון עצמה וישודרו בערוצי התקשורת לציבור.

הפרת הנחיות איסור הכניסה תהווה עבירה פלילית שעלולה להביא לפינוי ולקנסות כספיים כבדים. "המשטרה קוראת לציבור שלא לנסות להגיע למקום ולא ליצור עימות מיותר", נמסר. החוק החדש אוסר גם השכרת צימרים וכניסת עיתונאים שלא אושרו במיוחד.

רשימה ארוכה של צירי תנועה ראשיים יחסמו לתנועה בפרקי זמן שונים. תושבים בישובים מקיפים יוכלו להיכנס ולצאת אך ורק דרך דרכים מוגדרות מראש, ותחת הצגת תעודת זהות ואישורי תושבות. הנחיות ההגעה לפי אזורים מפורטות בהודעת המשטרה.

מפקד מחוז גליל המשטרה, ניצב יוסי פרץ, אמר כי "המשימה העיקרית היא הבטחת שלום הציבור וחיי אדם. לא נסכן את הציבור בשום מצב, גם אם במחיר של צעדים לא נעימים". המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות וכוחותיה ינהגו ללא פשרות במפרי החוק.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו