יום שישי, 05/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

המשטרה העבירה למחבל פרטים אישיים של קורבן לינץ'

המשטרה מסרה למחבל מוחמד קוטוב את פרטיו האישיים של קורבן לינץ' שביצע בזמן "שומר החומות". המשטרה טוענת כי מדובר בטופס מידע בסיסי.

08:26 ,03/07/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

פרשה מטרידה נחשפת כאשר מתברר כי המשטרה מסרה פרטים אישיים של קורבן לינץ' למחבל מוחמד קוטוב, שביצע את התקיפה במהלך האירועים האלימים של "שומר החומות". הפרטים שנמסרו כללו את שמו המלא של הקורבן, כתובת ביתו הפרטי, מספרי הרכב ותעודת הזהות שלו.

האירוע התרחש כאשר מוחמד קוטוב ושותפיו תקפו רכב במהלך מהומות "שומר החומות". במהלך הלינץ' נפגע קוטוב בעצמו, אך בניגוד למשתתפים אחרים, לא אותר במהלך החקירה הראשונית. כשנה לאחר האירוע, קוטוב גילה עניין לתבוע את קורבן הלינץ'. בזמן הגשת התלונה, נמסר לידיו טופס הכולל את פרטיו האישיים של הקורבן, דבר שהביא לתחושות קשות בקרב הקורבן ובני משפחתו.

בתגובה לחשיפת הפרשה, מסרה המשטרה: "הטופס שאותו קיבל בא כוחו של קוטוב עוד קודם לכך שהוחשד, נעצר והואשם – הינו טופס מידע בסיסי ולא מעבר לכך". עם זאת, התגובה הזו מעוררת שאלות רבות לגבי הנהלים וההתנהלות של המשטרה במקרים דומים.

קורבן הלינץ', אשר זהותו נשמרת מטעמי פרטיות, נדהם לגלות כי פרטיו האישיים נמסרו לידי המחבל שביצע את התקיפה נגדו. "זה פשוט לא ייאמן", הוא אומר. "איך יכול להיות שהמשטרה, שאמורה להגן עלי, מעבירה את כל הפרטים האישיים שלי למחבל שניסה לרצוח אותי?".

האירוע הזה מעלה שאלות קשות לגבי ההגנה על זכויות הקורבנות בישראל ולגבי האופן שבו מטפלים המוסדות הרשמיים במידע רגיש. התופעה שבה מחבלים מקבלים גישה לפרטים אישיים של קורבנותיהם צריכה להיבחן לעומק ולבדוק האם מדובר במקרה בודד או בתופעה רחבה יותר.

גורמים משפטיים מביעים גם הם את דאגתם מהמצב. "המקרה הזה חמור מאוד", אומר עורך דין שמתמחה בזכויות אדם. "לא ניתן להתעלם מההשלכות האפשריות של מסירת פרטים אישיים למחבלים. זה עלול לסכן את חייהם של הקורבנות ומשפחותיהם".

מעבר להשלכות המשפטיות והביטחוניות, האירוע הזה מצביע על צורך דחוף בשיפור הנהלים והפנמת החשיבות של הגנה על פרטיות הקורבנות. מערכת המשפט והמשטרה צריכים להבטיח כי מקרים כאלה לא יחזרו על עצמם ולנקוט בצעדים למניעת חשיפת פרטים רגישים לגורמים עוינים.

הפרשה ממשיכה להכות גלים בציבור ובתקשורת, והלחץ על הרשויות להגיב ולהסביר את המחדל הולך וגובר. הציבור מחכה לתשובות ולפעולות ממשיות כדי למנוע מקרים דומים בעתיד ולהבטיח את ביטחון הקורבנות בישראל.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו