שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

המשטרה החלה בפינוי גבעת צור הראל: הרס מבנים ואלימות קשה

מאות שוטרי מג"ב פשטו על גבעת צור הראל בבנימין, הרסו מבנים והתעמתו עם פעילי התיישבות במחאות אלימות. מספר מתנחלים נעצרו ונפצעו.

08:20 ,03/07/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לפנות בוקר (רביעי) פשטו מאות שוטרי מג"ב, בליווי המינהל האזרחי וכלי הרס רבים, על גבעת צור הראל בבנימין והחלו בפינוי המבנים במקום. הפעולה לוותה באלימות קשה, תוך שימוש ברימוני הלם, גז פלפל וירי כדורי גומי. עשרות פעילי התיישבות הגיעו למקום כדי למחות על הפינוי, והם חסמו את כוחות ההרס באמצעות חסמים וצמיגים בוערים. חלקם התבצרו במבנים בניסיון לעכב את ההרס, ודווח על מספר נערים שנפצעו מאלימות השוטרים.

האירועים בגבעת צור הראל החלו לאחר שתושבי הגבעה שלחו מכתב בהול לשר סמוטריץ' בתחילת הערב, בו התריעו בפניו על ההרס הצפוי וביקשו ממנו להפעיל את סמכותו כדי למנוע את ההרס. על אף פניותיהם, השר סמוטריץ' סירב לבקשתם והורה לבצע את הפינוי.

גבעת צור הראל, שהוקמה לפני כשנה ונקראה על שמו של הראל שרביט הי"ד שנפל בקרב בעזה, הוקמה על ידי גרעין נערים העוסקים בחקלאות וברעיית צאן. לפני שבוע בדיוק הונחו צווי הריסה על המבנים, ובפנות בוקר החלו כוחות הביטחון בביצוע ההריסה. מספר ימים קודם לכן, שוטרי ימ"ר ש"י נתנו צו הרחקה מינהלי לידידיה וסרטייל, ממקימי הגבעה, צו שחתום על ידי אלוף פיקוד מרכז פוקס ואוסר עליהם לשהות בתחומי יהודה ושומרון בשלושת החודשים הקרובים.

מתושבי צור הראל נמסר: "למרות פנייתנו בתחילת הערב לשר סמוטריץ' על מנת שימנע את ההרס המתוכנן הנמצא בתחום אחריותו – ההרס מתבצע ברגעים אלו. בימים בהם נהרגים חיילינו בקרבות, בחרה ממשלת הימין לפגוע ולהרוס מבנים בארץ ישראל. המלחמה בחלוצים המיישבים את הארץ ובולמים בגופם השתלטות פלסטינית על אדמת אבותינו היא חרפה ופשע שלא ייסלח. אנו קוראים לכלל הגורמים בממשלת הימין מלא מלא להתעשת ולעצור את הפגיעה במיישבי הארץ".

בזמן הפינוי התפתחו עימותים קשים בין כוחות הביטחון למתנחלים. השוטרים השתמשו ברימוני הלם ובכדורי גומי כדי לפזר את המפגינים, שהגיבו בזריקת אבנים וביצירת חסמים. מספר פעילי התיישבות נעצרו במהלך הפינוי, ודווח על פצועים בקרב המתנחלים, חלקם נערים שהתבצרו במבנים.

המאבק על גבעת צור הראל משקף את המתח המתמשך בין המתיישבים לכוחות הביטחון והממשלה. בעוד שהמתיישבים רואים במקום חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ותובעים את זכותם להתיישב בו, הממשלה מתמודדת עם לחצים בינלאומיים ופנימיים להקפיד על החוק ולמנוע בנייה בלתי חוקית.

לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו