יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

המשבר מחריף: רוסיה מאשימה ש"ישראל תומכת במשטר נאו-נצי"

רוסיה מגיבה לשר לפיד לאחר שגינה את דבריו האנטישמיים של עמיתו הרוסי ואומרת "ישראל תומכת במשטר הניאו-נצי באוקראינה"

12:56 ,03/05/22
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משרד החוץ הרוסי הגיב היום (שלישי) בחריפות על דבריו של שר החוץ יאיר לפיד. על פי הדיווח בחדשות N12 הצהירו הרוסים כי “ההצהרות האנטי-היסטוריות של שר החוץ לפיד מסבירות את תמיכתה של ישראל במשטר הנאו-נאצי באוקראינה”.

הדברים מגיעים לאחר שלפיד גינה בחריפות את דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ואף זימן את שגריר רוסיה בישראל לשיחה.

לאחר ששר החוץ הרוסי לברוב חזר ביום ראשון על הטענות הרוסיות כי אוקראינה נגועה ב”נאציזם” ואף טען כי יהדותו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לא רלוונטית וכי “גם להיטלר היה דם יהודי” – שר החוץ יאיר לפיד תקף אתמול את שר החוץ הרוסי.

“דבריו בלתי נסלחים, שגריר רוסיה יזומן לשיחה”, אמר לפיד. גם שר התקשורת יועז הנדל גינה בחריפות את דברי לברוב.

“היהודים לא רצחו את עצמם בשואה”, אמר לפיד. “הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות. דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה”.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב גם הוא בחריפות להתבטאות של שר החוץ הרוסי. “אני רואה בחומרה את התבטאותו של שר החוץ הרוסי”, אמר בנט בפתח דבריו.

“דבריו אינם אמת ותכליתם פסולה. שקרים מעין אלו מטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראיים ביותר בהיסטוריה שנעשו כנגדם, ובכך לשחרר את האחריות מצוררי ישראל. כפי שכבר אמרתי, שום מלחמה בימינו אינה השואה ואינה דומה לשואה. יש להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי” הוסיף בנט.

גם שר התקשורת יועז הנדל הגיב על הדברים בריאיון בגל”צ. “אלה דברים הזויים שמנסים להצדיק מעשים נוראיים שהרוסים עושים באוקראינה”, אמר. “זילות השואה זה משהו שאני לא מוכן לקבל”. כשהנדל נשאל על כך שראש הממשלה ושר החוץ טרם הגיבו על הדברים, הוא הסביר: “לדיפלומטיה יש זמן אחר, ישראל עובדת בצורה מדויקת”.

בריאיון לטלוויזיה האיטלקית אמר לברוב ביום ראשון כי “העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים באוקראינה”, והוסיף כי הוא “מאמין שלהיטלר גם היה דם יהודי”.

הוא האשים את אוקראינה בכך שהיא תוקפת את האזור הבדלני דונבאס וכינה זאת “טרור נגד אוכלוסייה אזרחית”. הוא הוסיף: “אנחנו רק רוצים להבטיח את ביטחונם של האוקראינים הפרו-רוסיים במזרח”.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו