יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

המפכ"ל: מתקרבים למצב שלא נוכל בכלל להגיע לאירועי חירום"

בריחת השוטרים: כ 500 שוטרים עזבו את המשטרה מתחילת השנה • מפכ"ל המשטרה: "יש פה זעקה!"

12:00 ,05/07/22
קרדיט: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב, יעקב שבתאי השתתף בדיון הוועדה לביטחון פנים בטיפול בגל ההתפטרויות במשטרת ישראל והזהיר כי המשטרה מתקרבת למצב בו לא תוכל להגיע מהר לכל אירוע .

"אין פה בכי ואין נהי, לא באנו לבקש תוספות ומותרות" אמר המפכ"ל "לא באנו לבכות כאן. העיקרון הוא טובת מדינת ישראל ואזרחיה. חווינו אירועים ביטחוניים רבים שערערו את תחושת הביטחון , יש צבר של אירועים שלא מסתיים כל השנה מתחנו את משטרת ישראל עד קצה גבול היכולת והמחיר הוא השחיקה. אנחנו מתקרבים למצב שבו באירוע חירום של רצח או אונס, לא רק שלא נוכל להגיע תוך דקות – ייתכן שלא נוכל להגיע בכלל. יש פה זעקה!
מדברים על מנוע צמיחה, מדינה ללא בטחון כלכלתה תתרסק. יש קשר ישיר בין תנאי השירות של השוטרים לבין הביטחון האישי של אזרחי ישראל" סיים המפכ"ל.

יו"ר הוועדה לביטחון פנים, חה"כ מירב בן ארי אמרה בדיון: "לא השכלנו כמדינה לתגמל את השוטרים בהתאם. אנחנו לצערי היינו רגע לפני פריצת דרך בתקציב המדינה אך בשל התפזרות הכנסת המהלך נעצר. עם זאת, לא אמרנו נואש ואנחנו ממשיכים לחפש את הפתרונות לדאוג להעלאת שכר השוטרים בדרכים שונות".

בדיון המתקיים כעת (שלישי) בוועדה לביטחון פנים של הכנסת נחשף כי מתחילת שנת 2022 עזבו את המשטרה 456 שוטרים לעומת 631 לובשי מדים במהלך שנת 2021. כאשר ההערכה אם קצב המתפטרים ימשך המספר יגיע ל 1000 שוטרים עד סוף השנה הנוכחית. סיבה המרכזית לעזיבת השוטרים את הארגון גובה שכר לא מספק. עוד עולה, כי כיום יש חסר של כ- 1,720 שוטרים בתפקידי הליבה של המשטרה, ביניהם: 566 סיירים, 322 חוקרים, 198 בלשים, 133 תנועה ו- 500 שוטרי מג"ב. המשמעות: 18 תחנות משטרה סגורות, 12,880 תיקים לא מטופלים, 2,830 אירועי סיור שאינם מטופלים בזמן ואפס סופי שבוע חופשיים לסיירים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו