יום חמישי, 19/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הממשלה אישרה מיליארד ש"ח למשפחות שכולות ותושבי הדרום

הממשלה אישרה מיליארד ש"ח למשפחות שכולות, חטופים ותושבי עוטף ישראל.

12:40 ,15/09/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ראשון), אישרה הממשלה את מסקנות הוועדה הציבורית שהוקמה על ידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בראשות פרופ' אביעד הכהן. מטרת הוועדה הייתה לדון בדרכים לסייע לאוכלוסיות שנפגעו באירועי הטבח הנורא שהתרחש בשביעי לאוקטובר. ההחלטה שכוללת סיוע כלכלי ושיקום נרחב לאוכלוסיות אלו, היא בשורה משמעותית עבור רבים שנפגעו ועד כה לא קיבלו מענה מספק.

במהלך החודשים האחרונים דנה הוועדה בדרכים לגבש מענה כולל ומקיף לאוכלוסיות שונות שנפגעו ישירות מטבח זה, אך לא הוגדרו כנפגעי פעולות איבה לפי הקריטריונים הקיימים. המסקנות שנקבעו ונכנסו לתוקפן כוללות סיוע כספי והענקת מענקים וסל שיקום לאוכלוסיות שנפגעו ישירות מהאירועים ולא הוכרו כראוי על ידי הרשויות.

האוכלוסיות שיקבלו מענה כוללות משפחות שכולות, משפחות חטופים, אחים וילדים של פדויי שבי ותושבי אופקים ועוטף ישראל. כמו כן, יינתן סיוע לאותם אזרחים שנפגעו והוגדרו כנפגעי פעולות איבה, אך אינם עומדים בקריטריונים להכרה בנכות.

מנגנון הסיוע יכלול מענקים אישיים המחולקים לשלוש דרגות. המענק למבוגרים ינוע בין 7,180 ש"ח ל-28,720 ש"ח, בהתאם לרמת הפגיעה, ולילדים יוענק סיוע שנע בין 1,436 ש"ח ל-5,744 ש"ח. בנוסף לכך, יוענק סל שיקום נרחב הכולל תמיכה כלכלית נוספת, שתנוע בין 7,300 ש"ח ל-30,000 ש"ח. מטרת המענק היא לספק רשת ביטחון כלכלית ושיקום לאלה שנפגעו, הן ברמה האישית והן המשפחתית, ולהבטיח שאף אחד לא יישאר ללא סיוע.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבהיר את חשיבות ההחלטה במעמד ישיבת הממשלה: "אנחנו מביאים היום לממשלה הצעת מחליטים חשובה מאד. הטבח הנורא שאירע לנו ביום שמחת תורה פגע באופן חסר תקדים באוכלוסיות רבות במדינת ישראל. החל מהימים הראשונים למלחמה נהגתי במדיניות אזרחית מרחיבה ופעלנו לסייע ולהעניק מעטפת רחבה ככל האפשר לכלל אזרחי ישראל ובפרט לאלו שנפגעו באופן אישי ביום הזה".

סמוטריץ' הוסיף כי המאמץ להעניק סיוע נרחב היה מקיף וכולל: "כחלק מהמאמץ הזה, מיניתי את פרופסור אביעד הכהן לעמוד בראש ועדה ציבורית שתדון במתן המענים ותוודא שהמענים מגיעים לכולם. הממשלה תאשר היום את מסקנות הוועדה ובכך נמשיך להעניק לאזרחי ישראל את המעטפת הראויה והרחבה להתמודדות עם השלכות האירועים הקשים מנשוא שחווינו ביום שמחת תורה".

הוא גם הודה לפרופ' הכהן ולחברי הוועדה על תרומתם החשובה בהכנת ההמלצות: "אני מודה לפרופ' הכהן ולכל חברי הוועדה על עבודתם החשובה. יחד עם חבריי לממשלה נמשיך לפעול בע״ה לשיקום חבל התקומה ולהשבת הביטחון לאזרחי ישראל בדרום ובצפון. יחד בע״ה ננצח".

ההחלטה זוכה לתמיכה רחבה גם בקרב חברי הקבינט המדיני-ביטחוני. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הבהיר כבר זמן רב את הצורך להעניק סיוע מקיף לכל מי שנפגע ישירות מהאירועים בצפון ובדרום. "ראש הממשלה מצהיר זה זמן רב על הצורך החיוני להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה כמטרת מלחמה, וזו גם המדיניות בפועל".

ההמלצות של ועדת הכהן נבחנו לעומק ונמצאו תואמות את צורכי האוכלוסיות הנפגעות ואת הצורך הלאומי לשיקום מהיר וכולל. במסגרת המאמץ הממשלתי, נקבעו הקריטריונים להענקת מענקים וסל שיקום בכדי להבטיח שהסיוע יגיע בדיוק לאלו הזקוקים לו ביותר.

ההחלטה הממשלתית זכתה גם לתמיכה בשטח. עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל, התייחס לפרסום ההחלטה ואמר: "אחרי כמעט שנה של לחימה בצפון, בפעם הראשונה אנחנו שומעים שראש הממשלה מבקש להרחיב את התקיפות בלבנון. אנחנו תומכים בכל נוסחה שתביא ביטחון לצפון, תחזיר את התושבים ותרחיק את המחבלים מקו הגבול".

לדבריו, הציבור בצפון מאמין שהפעולה הצבאית היא המפתח להחזרת השקט והביטחון לאזור. "אני מאמין שרק ריסוק האויב יביא שקט כזה. כעת אנחנו רוצים לראות גם מעשים ולא רק דיבורים", הוסיף סופר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו