שבת, 13/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

המחבלים מאיימים בשביתת רעב על רקע החמרת תנאי מאסרם

אסירים ביטחוניים הודיעו היום כי יפתחו בשביתת רעב בראש השנה במחאה על החמרת תנאי מאסרם בידי השר בן גביר. גורמים ביטחוניים מזהירים מפני הסלמה

15:28 ,01/09/23
שב
קרדיט: שב"ס
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אסירים ביטחוניים הודיעו היום (שישי) כי הם מתכוונים לפתוח בשביתת רעב החל מערב ראש השנה, במחאה על צעדים של השר לביטחון הפנים, איתמר בן גביר, להחמרת תנאי מאסרם.

האסירים טוענים כי מדובר בהחמרה חד-צדדית שלא הובאה לאישור בדיון מסודר. גורמים במערכת הביטחון הזהירו כי המהלך עלול להצית הסלמה בעיצומה של תקופה רגישה ממילא מבחינת איומי טרור.

בין הצעדים שעליהם מתנגדים האסירים: קיצור זמני מקלחת, הגבלת ביקורים ותשלום על טיפולי שיניים. גורמי ביטחון קוראים לראש הממשלה להתערב ולמנוע את הסלמה אפשרית.

משרד האסירים ברשות הפלסטינית הגיב: "ההחלטות שהוציא הקיצוני הפשיסט בן גביר להגבלת ביקורי האסירים מבטאות התפתחות מסוכנת ויפתחו את הדלת לעימות חדש בתוך בתי הכלא – ואולי מחוצה אליהם".

יצוין כי בן גביר בסך הכל דורש כי בשירות בתי הסוהר יפעלו בהתאם לפקודת שב"ס, ולא כפי המצב היום, שהם מאפשרים כמות כפולה של ביקורי משפחות למחבלים, בשל דרישת ארגון הצלב האדום.

השר לביטחון לאומי וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, איתמר בן גביר הגיב: "כאנשי חוק, וכשר הממונה על מערכת אכיפת החוק, אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר הקובעות ביקור משפחות אצל אסירים ביטחוניים בכלא פעם בחודשיים ולא כפי ששב"ס אפשר עד כה ביקורים פעם בחודש. ברגע שנחשפתי לעובדה זו במהלך דיון על תנאי האסירים, הוריתי באופן מיידי לפעול בהתאם לחוק. כל גוף שלטוני חייב לפעול בהתאם לנהלים, לפקודות ולחוק".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו