יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הלם: רופא מסורוקה נעצר בחשד להזדהות עם דאע"ש

רופא מתמחה בסורוקה נעצר בחשד להצטרפות לדאע"ש. ד"ר מחמד עזאם, 34, מואשם במתן שבועת אמונים לארגון הטרור וצריכת תכנים קיצוניים ברשת.

20:40 ,22/08/24
דוברות סורוקה
קרדיט: דוברות סורוקה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצר לפני כחודש רופא מתמחה מהמרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, בחשד לפעילות ביטחונית בהשראת ארגון הטרור המדינה האסלאמית (דאע"ש). הרופא, ד"ר מחמד עזאם, בן 34, תושב באר שבע במוצאו מנצרת, נעצר לחקירת שב"כ בעקבות חשדות חמורים להזדהות עם ארגון טרור.

במהלך החקירה המשותפת של שב"כ והיחידה המרכזית של מרחב הנגב במחוז הדרומי, עלו ממצאים מטרידים לגבי פעילותו של ד"ר עזאם. על פי החשד, הרופא הצטרף לארגון הטרור המדינה האסלאמית כחבר מן המניין, תוך מתן שבועת אמונים לארגון. בנוסף, נחשף כי ד"ר עזאם צרך באופן אינטנסיבי תכנים קשים ברשת המזוהים עם דאע"ש לאורך תקופה ממושכת.

עם סיום החקירה, ב-8 באוגוסט 2024, הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד ד"ר עזאם. פרטי כתב האישום טרם פורסמו במלואם, אך ידוע כי הוא כולל האשמות חמורות הקשורות לפעילות טרור והזדהות עם ארגון טרור.

מעצרו של ד"ר עזאם מעלה שאלות קשות לגבי תהליכי הסינון והפיקוח במערכת הבריאות הישראלית. כיצד הצליח רופא בעל אידיאולוגיה קיצונית לעבוד במשך תקופה ארוכה באחד מבתי החולים הגדולים בישראל מבלי לעורר חשד? האם היו סימנים מקדימים שהוחמצו? ומה ההשלכות של מקרה זה על אמון הציבור במערכת הרפואית?

בהודעה המשותפת של דוברות המשטרה ושב"כ נמסר: "שב"כ ומשטרה רואים בחומרה כל מעורבות או זיקה של אזרחים ישראלים לפעילות טרור, לרבות לארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש), וימשיכו לפעול לסיכול ומיצוי מלוא חומרת הדין עם המעורבים בעבירות אלה."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו