שבת, 13/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הלוחם ששיבח את בן גביר נשפט בשנית והעונש נשאר על כנו

צה"ל מפרסם הבוקר כי העונש שקביל החייל נותר על כנו - 10 ימי מחבוש. לפי מסקנות התחקיר "הלוחמים התנהגו באלימות פיזית ומילולית שלא לצורך" נכתב

09:57 ,30/11/22
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר התקרית האלימה ביום שישי בחברון, כאשר קבוצת שמאלנים התגרו בחיילי צה"ל המוצבים במקום, עד שאחד מהם התבטא בפניהן כי בן גביר יעשה סדר וחייל אחר תועד מכה באגרוף אזרח שעוכב על ידם, צה"ל מפרסם הבוקר כי העונש שקביל החייל נותר על כנו – 10 ימי מחבוש. לפי מסקנות התחקיר הפיקודי שערך מפקד פיקוד המרכז, "הלוחמים התנהגו באלימות פיזית ומילולית שלא לצורך".

אלוף יהודה פוקס סיכם כי מהתחקיר עולות מספר שגיאות. הראשונה בהן היא שהלוחמים פעלו תוך שיקול דעת מוטעה והתנהגו בניגוד למצופה. כמו כן, החלטת הלוחם לעכב את האזרח ללא אישור מפקדו היא שגיאה נוספת. בנוסף, אמר האלוף כי "נכון שיהיה כוח ייעודי המתאים להתמודדות באירועים מסוג זה כגון שוטרי משטרת ישראל או שוטרי מג"ב", דבר שלא בוצע.

על פי מסקנות התחקיר, ההתנהגות האלימה כלפי האזרח פסולה. בנוסף, אסור ללוחם להתבטא בדרך מתלהמת ותוך הבעת עמדה פוליטית. "אני מגבה את לוחמי צה"ל, בכל הפעלת כוח הנדרשת על מנת להסיר איום. לצד זאת, לא נקבל מקרים שבהם לוחמים יחרגו וינצלו את כוחם וסמכותם שלא לצורך", אמר מפקד פיקוד המרכז. הלוחם אשר תועד מכה אזרח הושעה מפעילות מבצעית עד לסיום החקירה, ובסיומה יבחן המשך הטיפול בעניינו.

בצה"ל גם הודו כי "בעקבות פגם שנפל בהליך המשמעתי", הלוחם שהתבטא בצורה שאינה הולמת הועמד לדין מחדש בפני מפקד חטיבת גבעתי. גם בהליך זה נגזרו עליו 10 ימי מחבוש. בזמן העמדתו לדין, הודה הלוחם במעשיו, הביע חרטה, ציין כי הוא מבין את חומרת המעשים וקיבל על עצמו את האחריות לביצוע העבירה – ובמקביל הגיש ערעור על תוצאות ההליך.

הרמטכ"ל אביב כוכבי מסר בתגובה לתחקיר כי "ערכי צה״ל ופקודות המפקדים הם, ורק הם, המכתיבים את משימות היחידה, דרכי פעולתה, התנהגות חייליה ואת אופייה. האחריות לרמה המקצועית והערכית של היחידה מוטלת רק על מפקדי צה״ל. חיילי צה"ל ולוחמי 'צבר' מבצעים פעילותם בתנאים מורכבים, באופן הראוי לכל הערכה. האירוע המדובר הינו חריג, מטופל על ידי המפקדים ואני מגבה את מפקד הגדוד באופן מלא וסומך עליו".

בהודעה נמסרה גם תגובת מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, שאמר כי ״הרוב המוחלט של הלוחמים פועל כמצופה במאות מפגשים דומים במהלך התעסוקה. אני מצפה מלוחמיי לנהוג כראוי חרף לחץ והתגרות". עוד מסר פוקס כי "אלימות פיזית או מילולית שלא לצורך – זו לא דרכנו". בנוסף ציין, בדומה לרמטכ"ל כי מדובר במקרה "חריג וחמור". "אני מגבה את לוחמי צה"ל, בכל הפעלת כוח הנדרשת על מנת להסיר איום, לצד זאת לא נקבל מקרים בהם לוחמים ינצלו את כוחם וסמכותם שלא לצורך", הוסיף.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של יוסף ורדיגר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו