יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

החות'ים מגיבים: צה"ל יירט טיל בליסטי ששוגר לעבר אילת מתימן

לוחמי ההגנה האווירית של צה"ל יירטו בהצלחה טיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן לעבר אילת באמצעות מערכת "חץ 3". לא היו נפגעים או נזק.

09:48 ,21/07/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בצה"ל דיווחו כי היום (ראשון) בצהריים יירטו בהצלחה טיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן לעבר אילת, ככול הניראה כתגובה ראשונית לתקיפת ישראל אמש בתימן. השיגור, שבוצע על ידי המחבלים החותים בתימן, לא הגיע לשטח ישראל בעקבות היירוט המוצלח שבוצע על ידי מערכת ההגנה האווירית המתקדמת "חץ 3".

דובר צה"ל מסר: "לפני זמן קצר לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת 'חץ 3' טיל קרקע-קרקע שעשה את דרכו לעבר שטח הארץ מתימן". השיגור לא חצה את גבולות המדינה, אך בעקבותיו הופעלו התרעות על ירי רקטות וטילים, בשל חשש לנפילת שברי יירוט.

המערכת "חץ 3" נחשבת לאחת המתקדמות בעולם בתחום יירוט טילים בליסטיים. היא פותחה על ידי התעשייה האווירית בשיתוף עם משרד הביטחון והפנטגון האמריקאי. המערכת מסוגלת ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה, ובכך להגן על שטחה של ישראל מפני איומים מרוחקים.

התקיפה של המחבלים החותים מתימן אינה הפעם הראשונה שמתקיימת תקרית מסוג זה, אך האירוע הנוכחי מדגיש את חשיבותן של מערכות ההגנה המתקדמות כמו "חץ 3" בהגנה על ישראל.

תושבי אילת, שהופתעו מההתרעות, סיפרו על רגעים של חשש ולחץ. "שמעתי את הסירנות וחשבתי שזה עוד תרגיל, אבל כשהבנו שזה אמיתי כולם ירדו למקלטים", סיפרה אחת התושבות. עם זאת, התושבים הדגישו את תחושת הביטחון שהם חשים בזכות המערכות המתקדמות של צה"ל.

משרד הביטחון ומערכת הביטחון הישראלית ממשיכים לעקוב אחרי ההתפתחויות בזירה התימנית, תוך שיתוף פעולה עם גורמים בינלאומיים, על מנת להבטיח שמקרים דומים לא יישנו ושאזרחי ישראל יוכלו להמשיך בשגרת יומם בביטחון.

מדינת ישראל מתמודדת עם איומים רבים מצד ארגוני טרור וגורמים עוינים, ואירוע זה הוא תזכורת לכך שגם מרחק של אלפי קילומטרים אינו מונע מהמחבלים לנסות ולפגוע באזרחי המדינה. מערכת "חץ 3", שנמצאת בפעולה מזה מספר שנים, ממשיכה להוכיח את יעילותה במצבים קריטיים אלו.

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו