יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הותר לפרסום: טנקים ירו בטעות על חפ"ק הסמג"ד, 5 חיילים נפלו

חמישה חיילים מגדוד 202 של חטיבת הצנחנים נהרגו ושלושה נפצעו קשה באש כוחותינו, לאחר שטנקים זיהו בטעות קנה רובה מחפ"ק חטיבתי שלהם ופתחו באש

09:42 ,16/05/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בטרגדיה קשה ברצועת עזה, חמישה לוחמים מגדוד 202 של חטיבת הצנחנים נהרגו ושלושה נפצעו באורח אנוש אמש באירוע ירי טעות נוראי של כוחותינו שלנו. שני טנקים מגדוד 82 של חטיבה 7 זיהו בטעות קנה רובה שבצבץ מחלון חפ"ק סמג"ד 202 וירו לעברו שני פגזי טנק, גרמו לפגיעה קטלנית במבנה.

על פי תחקיר ראשוני של אוגדת הגליל, לוחמי הטנקים מפלוגת "חץ" בצנחנים זיהו קנה נשק שבצבץ מחלונות החפ"ק שבו התמקם הסמג"ד ולוחמיו. הטנקיסטים הכוונו זה את זה ופתחו בירי מכוון לעבר המבנה. כתוצאה מהירי, חמישה מלוחמי הפלוגה נהרגו במקום ושלושה נפצעו באורח אנוש. 12 הלוחמים היו במבנה בעת פגיעת הפגזים.

נמסר כי הטנקים הגיעו למיקום זה בבוקר והציבו עמדה לאבטחת ציר שאותו תפסו לוחמי הגדוד. בשעות הצהריים הגיע הסמג"ד וחפ"קו למבנה סמוך. בהמשך היום הגיע כוח נוסף למקום, יצר קשר עם הטנקים ועדכן אותם שהוא נכנס להתמקם באותו מבנה. אולם בשלב כלשהו הטנקיסטים לא הכירו את המצב וזיהו בטעות את קנה הנשק כאיום, מה שהוביל לירי חסר הבחנה לכיוון המבנה.

הלוחמים שנהרגו בטרגדיה הם: סרן רועי בית יעקב (22) מעלי, סמ"ר גילעד בוים (22) מקרני שומרון, סמל דניאל חמו (20) מטבריה, סמל אילן כהן (20) מכרמיאל, וסמ"ר בצלאל שעשוע (21) מתל אביב. משפחותיהם עודכנו וצה"ל החל בתחקיר מקיף לבירור הנסיבות והגורמים לכשל החמור.

בכירים בצה"ל מציינים כי במהלך הימים האחרונים חווים כוחותינו הלוחמים במרחב מחנה הפליטים ג'באליה לחימה קשה ביותר, שכוללת ירי מסיבי של טילי רפג"ד (יותר מ-60 יירוטים) ותנאי לחימה קשים במיוחד עם מחבלים רבים. הם מעריכים כי מתח מבצעי גבוה מדי היה גורם משני לכשל, בנוסף לסוגיות הזיהוי והגדרת גזרות האחריות.

מדובר בטרגדיה חסרת תקדים בה נהרגו חמישה לוחמים מירי כוחותינו שלנו. הפרשה מזכירה במקצת את האסון הקשה במלחמת לבנון השנייה, בו טיל חמתנים הותקף בטעות ע"י כוח קרקעי. בצה"ל נחושים לתחקר את הפרשה לעומקה, להפיק לקחים ולמנוע הישנות של כשלים דרמטיים שכאלה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו