יום חמישי, 19/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג מאש מחבלים הלילה בג'נין

תצפיות צה״ל זיהו שני חשודים ופותחים בנוהל מעצר חשוד | הכוח מזהה חשוד נוסף ועוצר אותו כשאז שני החשודים פותחים באש לעבר הכוח ממנה נהרג החייל

09:05 ,14/09/22
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

תצפיות צה״ל זיהו שני חשודים עם עצם בלתי מזוהה סמוך למעבר ג'מלה מצפון לג'נין ופותחים לעברם בנוהל מעצר חשוד הכולל ירי של אמצעים לפיזור הפגנות בלבד.

לאחר ששני החשודים נשארים במקומם, הכח מבצע נוהל מעצר חשוד נוסף ואז החשודים הופכים למחבלים ופותחים לעבר הכוחות באש מדויקת ממנה נהרג קצין צה"ל.

הכח שמגיב בירי מחסל אותם במקום.

על פי כלי התקשורת הפלסטיניים, 2 המחבלים שחוסלו בעימות עם חיילי צה"ל הם אחמד איימן איברהים עבד, שהיה איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, ועבדול רחמן האני סובהי עבד.

ארגון הטרור הפת"ח נטל את אחריות על הפיגוע.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת אלוף אבי בלוט, שיחזר את השתלשלות התקרית: "האירוע החל ב-23:39, כשתצפיתנית של חטמ"ר מנשה זיהתה שני חשודים בקרבת הגדר לא רחוק מהכפר ג'למה צפונית מהמעבר עצמו מאזור חממות. התצפיתנית זיהתה שהם מגיעים 15 מטרים מהגדר ונשכבים על הסוללה, לא הרחק מעמדה צבאית שמאבטחת את קו התפר. התצפיתנית העבירה דיווח על תצפית חריגה והקפיצה כוחות לנקודה", דבריו הובאו ב'כאן 11'.

"כוח בפיקוד מפקד חטיבת מנשה וסגן המפקד של סיירת הנח"ל נכנס באיגוף מהכפר ג'למה כדי להגיע למחבלים מאחור בתחבולה. זה כוח מיומן שנמצא תקופה ארוכה באזור מנשה שביצע פעילות בג'נין, כולל הריסת בית המחבל. הכוח עשה איגוף לשתי הדמויות החשודות, התקרב בזחילה, סגר עליהם וניסה לשפר תצפית"

"מי שהכווין את הכוח זאת התצפית שמשקיפה מהתורן. ההתקלות קרתה מספר מטרים מהמחבלים. עדין לא הבינו שהם חשודים. הכוח נכנס לצד אדום בשעה 1:20 וההתקלות קרתה ב-2:15, כשעשו נוהל מעצר חשוד והמחבלים פתחו באש".

"נמנע פיגוע. ייתכן שיועד נגד סיור של צה"ל או עמדה על קו התפר. קבלנו תזכורת כמה ההחלטה על החזקת התפר היתה חשובה וקריטית לצד סיכול מחבלים בעומק. האירוע מהווה תזכורת שצהל מהווה השכפץ של ישראל. כל הלוחמים באירוע הסתערו וחתרו למגע"

אחד הלוחמים שנכח באירוע הירי הלילה  אמר בשיחה עם חדשות 14: ״ביקשנו ממח״ט הגזרה שנכח במקום ופיקד על האירוע לפתוח לעברם באש, הוא סרב בטענה שלא מזהים עליהם נשק. לאחר מכן ביקשנו ממנו להתקרב עם הג׳יפ הממוגן אליהם בכדי לזהות טוב יותר, ולבצע את נוהל המעצר חשוד בצורה מוגנת יותר, הוא סרב״.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה : "את נהלי הפתיחה באש צריכים לשנות וכשיש ספק, אין ספק, יורים והורגים מחבל ומונעים פגיעה בחיילים. גנץ שאירח את אבו מאזן, הפגין חולשה וחיזק את הרשות הטרוריסטית. חולשה מביאה טרור ועוד פיגוע רדף פיגוע. הממשלה הרופסת צריכה להתעורר ולומר בקול חד וברור שכל מחבל ארור שיוצא לבצע פיגוע יידע שדינו הוא מוות. בעזרת השם ננצח בבחירות, נקים ממשלת ימין מלא מלא וגם אם מחבל ייתפס בחיים, דינו יהיה מוות, אחרי שנקדם את החוק שיזמתי "עונש מוות למחבלים. המוות ירדוף את המחבלים, עד כלותם. כל הכבוד לצה"ל שפעל בנחישות וחיסל אותם".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר: "בוקר קשה וכואב. עוד יהלום מצטרף למגש הכסף שעליו ניתנת לנו יום יום מדינת ישראל. ליבנו ותפילותינו עם לוחמי צה"ל ומפקדיהם שעושים לילות כימים למען ביטחון ישראל. חיבוק גדול ותנחומים למשפחתו ולחבריו של קצין צה"ל שמסר את נפשו על הגנת המולדת".

תיעוד מירי המחבלים

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו