יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ההפגנות עזרו? בג"ץ הורה לבטל את נתיחת גופת הילד בן ה 4 שנרצח

בדיון שנערך בבג"ץ קבע בית המשפט לבטל את נתיחת גופת הילד בן ב 4 • המפגינים שקיבלו את ההודעה באמצע ההפגנות בכבישים פצחו בריקודים

13:01 ,15/08/22
קרדיט: משטרת ישראל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות
מאות חרדים קיצונים הפגינו אמש והבוקר נגד החלטת בג"ץ לנתח את גופן הילד בן ה4 שנרצח ע"י דודו בשכונת רמות בירושלים בשבת האחרונה.

כזכור, בשבת הוזעקו צוותי מד"א לפעוט שנמצא ללא רוח חיים ככה"נ לאחר שנחנק על ידי בן משפחתו, הוא פונה לביה"ח שערי צדק, שם נקבע מותו.

לאחר הפטירה דרשה פרקליטות מחוז ירושלים לבצע נתיחה לגופה כדי לחקור את סיבת המוות, למרות התנגדותה של המשפחה בהתאם להלכה היהודית.

נציגי המחלקה המשפטית של זק"א מיכאל גוטווין ושניר אלמליח יחד עם בנצי אורינג מפקד זק"א מחוז ירושלים ייצגו את הורי הפעוט ופעלו מאמש מול נציגי הפרקליטות בדרישה לשחרר את גופתו לקבורה מיידית לאחר בדיקה חיצונית, אך הפרקליטות התעקשה על נתיחה.

בדיון שהתקיים אמש בביהמ"ש השלום ירושלים התנגד נציג המחלקה עו"ד דרור שוסהיים לכל פעולה של נתיחה בגופת הפעוט ודרש את שחרורו המידי. למרות בקשתו הורתה כבוד השופטת צרקה על נתיחת גופת הפעוט.

הבוקר, בדיון שהתקיים בבג"ץ ערער נציג המחלקה המשפטית על החלטת השופטת צרקה. בג״ץ קיבל את עמדת נציג זק״א עו״ד שוסהיים וביטל את החלטת ביהמ״ש השלום לנתיחת הגופה כשהוא מורה לשחרר את גופת הפעוט לקבורה מיידית עוד היום ללא נתיחה.

לוויית הפעוט תתקיים בשעות הקרובות בירושלים.

מטעם 'הפלג הירושלמי' נמסר בתגובה להחלטה: "שוב הוכח: בזכות עיניהם של גדולי ישראל הצופיות למרחוק, ועמידתם האיתנה על משמר היהדות הנאמנה – ההפגנות הנועזות של רבבות ציבור בני התורה הביאו לביטול המזימה הנפשעת לביזוי כבוד המת. לכל המצקצקים ומקררי האמבטיות נזכיר: כל גדולי ישראל בכל הדורות האחרונים, ממרן הרב מבריסק ועד הגר”ח שמולביץ ומרן הרב שך זצוקללה"ה, תמכו במאבק נגד ניתוחי מתים ואף השתתפו בעצמם באותן הפגנות".

"המאבק נגד ניתוחי מתים מעולם לא הייתה נחלתם של ה'קנאים' בלבד, אלא של כל רבדי הציבור התורני בארץ ישראל. העיוות ההיסטורי וההימנעות מהפגנות באופן גורף כביכול מדובר בחלק מג' העבירות החמורות, הוא מחדל פרטי של הציבורים שקידשו את ממלכתיות המגזר החרדי ויהי מה".

מהמשטרה נמסר כי נפתח לתנועה כביש 446 לשני הכיוונים שנחסם בשל מחאה.

 

צפו בהפגנות בבר אילן

קרדיט: משטרת ישראל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של יוסף ורדיגר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו