יום שישי, 05/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

ההפגנות בדרך? הבחור שמעון גוזלן מישיבת פוניבז' נעצר כעריק

מעצר תלמיד ישיבה עריק מגיוס גורר איומי מחאה מ"הפלג הירושלמי". חברי ועדת "הצלת עולם התורה" של הפלג מתריעים מפני הפגנות וחסימות כבישים

09:35 ,13/09/23
ידיעות בני ברק
קרדיט: ידיעות בני ברק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הלילה (רביעי) נעצר הבחור שמעון גוזלן, תלמיד ישיבת פוניבז' בן 23, בצפון הארץ על ידי משטרת ישראל. גוזלן נתפס כעריק מגיוס בבדיקה שגרתית בדרכו למירון.

מעצר הבחור גרר תגובה חריפה מצד ועדת "הצלת עולם התורה" של הפלג הירושלמי. חברי הוועדה יעלו להתייעצות עם הרב אשר דויטש על אופי המערכה שינהלו בעקבות המעצר.

בוועדה מתריעים כי הם צופים "הפגנות המוניות במוקדים רבים ברחבי הארץ" במחאה על מעצר הבחור. האירוע מעורר מתיחות בין הממסד החרדי לכוחות הביטחון בנושא גיוס בני ישיבות.

בהודעה מטעם הועד להצלת התורה נמסר "הלילה נעצר אסיר עולם התורה תלמיד ישיבת פוניבז' הבחור החשוב שמעון גוזלן (23) בעוון לימוד תורה – לאחר שבבדיקה שגרתית של המשטרה עלה כי הוא עריק לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס – כהוראת רבותינו מרן ורבנן זצוק"ל ושליט"א, וכמחאה נגד חוק הגיוס הנפשע שהביא לגיוסם של תלמידי ישיבות למסגרות הצבא.

עקב מעצרו הנפשע, יעלו רבני 'הוועדה להצלת עולם התורה' למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש שליט"א, ולקבל את הכרעתו על אופי המערכה הכבירה הניצבת לפתחו של הציבור.

צפי להפגנות המוניות בכמה מוקדים ברחבי הארץ. פרטים בהמשך.

"עולם התורה ייצא בהמוניו למחות ולזעוק חמס על נפשות בחורי ישראל שנמקים במסגרות הנוראיות של הצבא כתוצאה מחוק הגיוס הנפשע. וכפי שהורה לנו רבינו הגדול רבי שמואל אוירבך זצוק"ל: "להרעיש עולם ומלואו על מעצרם של אסירי עולם התורה שלא מתייצבים בלשכות הגיוס"."

"הציבור החרדי יייאבק בנחישות נגד חוקי גיוס אפלים שמטרתם המובהקת להוציא את תלמידי הישיבות מהיכלי התורה, ושנאסרו ע״י כל גדולי התורה בכל הדורות האחרונים. נמשיך בהמוננו לא להתייצב בלשכות הגיוס – כחלק מהמאבק העיקש וחסר הפשרות נגד חוק הגיוס הדרקוני, אותו הביאו במו ידיה למרבה הבושה והחרפה – הנציגים החרדים בכנסת".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו