יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בריאות

ההסלמה בצפון: בתי חולים בצפון נערכים לקלוט אלפי פצועים

על רקע המתיחות בצפון, משרד הבריאות הורה לבתי החולים, ובפרט בצפון, להיערך לקליטת אלפי פצועים במקרה של הסלמה נוספת ופרוץ מלחמה.

09:08 ,10/01/24
דוברות רמב"ם
קרדיט: דוברות רמב"ם
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משרד הבריאות הורה לבתי החולים ברחבי הארץ, ובפרט בצפון, להיערך לקליטת אלפי פצועים במקרה של הסלמה ביטחונית ופרוץ מלחמה בגבול הצפון.

על פי דיווח בכאן 11, הכוננות במערכת האשפוז הועלתה בהתאם להנחיית משרד הבריאות. מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב הורה לכל בתי החולים בישראל להיות מוכנים לעבור למצב חירום תוך 24 שעות מקבלת ההוראה.

בתי החולים בצפון – זיו בצפת והמרכז הרפואי לגליל בנהריה – התבקשו להיערך באופן מיידי לקליטת מספר רב של נפגעים ולוויסותם לבתי חולים נוספים במקרה הצורך. בנוסף, הם נדרשו להיות ערוכים לתרחיש של "אי בודד" – כלומר ימים שלמים ללא אספקת מזון, תרופות וציוד רפואי.

ההיערכות מגיעה על רקע ההסלמה בגזרה הצפונית בימים האחרונים, שכוללת חיסולים של אנשי חיזבאללה ואיומים על מלחמה קרובה. מקורות בצה"ל העריכו כי במקרה של עימות רחב היקף צפויים אלפי נפגעים ישראלים שיזדקקו לטיפול רפואי בבתי החולים.

בנוסף להיערכות של מערך האשפוז, במשרד הבריאות נערכים גם לאפשרות של פגיעה בצוותים רפואיים או גיוס שלהם למילואים. לשם כך מגבשים עתודה של רופאים יהודים מחו"ל שהביעו נכונות להתנדב ולסייע במצב חירום. ישנם כ-7,000 רופאים שהצהירו על רצונם לעלות לישראל ולטפל בפצועים במקרה הצורך.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו