יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

הגר"ד לנדו מתריע: "התורה היא זכות קיומנו בארץ"

מרנן הגר"ד לנדו והגר"י יוסף יצאו נגד החלטת בג"ץ בנושא תקציבי הישיבות, וטענו כי התורה היא זכות הקיום והגנה לכלל עם ישראל בארץ.

21:49 ,28/03/24
דוד קשת
קרדיט: דוד קשת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בתגובה ראשונה לפסיקה הדרמטית של בג"ץ להקפיא את התקציבים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים לצבא, יצאו מרנן הגדולים הגר"ד לנדו והגר"י יוסף בהתבטאויות חריפות ובהוראת שעה חריגה לציבור החרדי.

מרן הגר"ד לנדו התייחס להחלטה בכנס שנערך הערב בבני ברק, ואמר: "הישיבות הקדושות והכוללים שבהם הוגים בתורה ללא הרף הם זכות הקיום שלנו כאן בארץ ישראל, וזה מה שמגן על כל היהודים בארץ מכל אויביהם. ככל שירבו לומדי התורה תרבה ההגנה על יושבי הארץ, ולהיפך חלילה אם יתמעטו, עלול להיגרם קטרוג על כלל ישראל רח"ל. אל תשימו ליבכם לכל מיני דיבורי הבל אחרים, כי ימינם ימין שקר".

מרן הראשון לציון הגר"י יוסף התייחס אף הוא להחלטת בג"ץ בהודעה רשמית וכתב: "עם ישראל זקוק בימים קשים אלה לזכויות רבות, אין ספק שלימוד התורה מגביר את כוח התורה והגנתה על העם. זכות לומדי התורה הספונים בישיבות יומם ולילה תמשיך להגן על כולנו, כמו שנאמר 'אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי'".

דבריהם הנוקבים של שני המרנן הגדולים מהווים הוראת שעה קשה לציבור החרדי לא לשים לב לדיבורים נגד עולם התורה ולראות בבחורי הישיבות כמגינים על כלל עם ישראל. זאת בניגוד חריף להחלטת בג"ץ להפסיק את תקצוב הישיבות לחיילים בחובה שלא התגייסו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו