יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

דן נקנסה ב 40 אלף שקל לאחר שנהג האוטובוס לא נתן שירות ראוי

בנוסף שני הנהגים נדרשו על ידי בית המשפט לחתום על התחייבות אישית בסך כולל של 11,000 שקלים, מלהימנע מעבירה דומה במשך שלוש שנים.

13:51 ,16/02/22
קרדיט: Bahnfrend, ויקיפדיה / ארכיון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

קנס כולל של 40 אלף שקלים נגזר בבית המשפט השלום, בתל אביב, על חברת "דן", לאחר שנהגי אוטובוס של החברה, לא העלו לאוטובוס, בשני מקרים שונים, נוסעים נכים, המתניידים בכיסא גלגלים.

בית משפט השלום בתל אביב חייב בנוסף את חברת "דן", לפצות אישית את הנוסעים. במקרה הראשון, קבע בית המשפט כי הנוסע יפוצה בסכום של 3,700 שקלים, מהם 700 שקלים שישולמו באופן אישי על ידי הנהג. במקרה השני, נקבע כי הנוסעת תפוצה אישית בסכום של 2,500 שקלים.

שני הנהגים נדרשו על ידי בית המשפט לחתום על התחייבות אישית בסך כולל של 11,000 שקלים, מלהימנע מעבירה דומה במשך שלוש שנים.

מכתב האישום של המקרה הראשון עולה כי הנוסע, נכה המתנייד בכיסא גלגלים, המתין בתחנת אוטובוס בדרך מנחם בגין בתל אביב, בדרכו לרמת גן. כשהגיע האוטובוס, הנהג פתח את הדלת האחורית של האוטובוס ואמר לנוסע כי אין ברשותו אמצעי לפתיחה של הרמפה, המשמשת להעלאת נוסעים המתניידים בכיסא גלגלים. בעקבות זאת, הנוסע לא הצליח לעלות על האוטובוס ונותר בתחנה.

מכתב האישום של המקרה השני עולה כי הנוסעת, נכה המתניידת בכיסא גלגלים, המתינה בתחנת אוטובוס הנמצאת בדרך בן גוריון-ששת הימים, ברמת גן. כשהגיע האוטובוס לתחנה, הנהג לא פתח את הרמפה להעלאת הנוסעת ולא סייע לה לעלות לאוטובוס.

כשביקשה הנוסעת לפתוח את הרמפה, השיב לה הנהג כי הרמפה לא תקינה. לאחר שהתעקשה, הנהג ביקש מאחד הנוסעים שהיו באוטובוס לפתוח את הרמפה. הנוסע פתח את הרמפה וסייע לנוסעת לעלות לאוטובוס.

הנוסעת עלתה לאוטובוס, אך גם אז הנהג לא קם מכיסאו ולא דאג לוודא כי כיסא הגלגלים רתום למתקן המיועד לכך. כתוצאה מכך, הנהג הסיע את הנוסעת תוך סיכון בטיחותה במקרה של עצירת פתאום.

הנוסעת ניגשה לחלק האחורי של האוטובוס כדי לרשום את מספר הרישוי של האוטובוס. משהבחין בכך הנהג, ירד מהאוטובוס וצעק לעברה "תכתבי מה שאת רוצה, מי ישמע לך…".

בשני המקרים, הנוסע והנוסעת לא ויתרו והחליטו להגיש תלונה במשרד התחבורה. בעקבות חקירת התלונה, ברשות הארצית לתחבורה ציבורית הוחלט להגיש כתבי אישום פליליים לבית משפט כנגד חברת "דן" והנהגים.

יצוין כי משרד התחבורה רואה חשיבות רבה בשמירה על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. מנהלת מחלקת יחידת התביעות הארצית במשרד התחבורה, עו"ד לילי גורדון-שרגא, ציינה כי אי העלאת נוסע עם מוגבלות לאוטובוס, הינה מסוג המקרים החמורים הנאכפים על ידי משרד התחבורה. "מדובר בעבירה המצדיקה ענישה קשה שנועדה להדגיש את חומרת הנושא ואת החשיבות של מתן הזדמנות שווה לאנשים עם מוגבלות בתחבורה הציבורית", הוסיפה גורדון-שרגא.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של שמוליק מושקוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו