שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

דיווח: ישראל מקימה "אזור חיץ" בגבול עזה בניגוד לעמדת ארה"ב

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ישראל בונה "אזור חיץ" לאורך גבול רצועת עזה, בניגוד לעמדת ארצות הברית המתנגדת למהלך. צה"ל פועל ליצור שטח הפקר

09:53 ,25/01/24
חמא
קרדיט: חמא / הפריצה בגדר ב7 באוקטובר שיצרו המחבלים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

החל מנובמבר האחרון, חייל צה"ל ואנשי יחידת המילואים שלו עבדו יום יום בחלק הצפוני של רצועת עזה כדי ליצור איזור חיץ. צה"ל מקים אזור חיץ כדי למנוע ממחבלים להתקרב לגדר כפי שעשו יום יום לפני ה-7 באוקטובר.

כך עולה מכתבה שפורסמה היום בעיתון האמריקני וול סטריט ג'ורנל, על פיה החיילים פועלים לפי הוראה לפנות מה שיש באזור ברוחב של קילומטר לאורך הגבול, כחלק מתוכנית ישראלית להקמת אזור ביטחון ממש בתחילת עזה – שאליו תיאסר כניסת פלסטינים.

עם דחפורים וציוד כבד אחר, הם יישרו חממות ומבנים אחרים, פוצצו את פירי המנהרות של חמאס וחרשו שדות חקלאיים. "הכל שוטח", אמר חייל המילואים לכתבי העיתון. "זו הייתה בעיקר חקלאות. עכשיו זה אזור צבאי, שטח הפקר מוחלט".

עבור ישראל, אזור החיץ הוא אמצעי ביטחוני קריטי בתוכניתם לפירוז עזה ולהבטיח לתושבי הדרום שיוכלו לחזור בשלום לישובים הסמוכים לגבול. זה ייצור שטח אש ברור כך שכוחות צה"ל יוכלו לראות ולעצור כל מי שמתקרב לגבול.

אולם, הפרויקט מרגיז הולך גורמים רשמיים בארה"ב, שאומרים לוול סטריט ג'ורנל שהם הביעו את התנגדותם לתוכניות כאלה זמן קצר לאחר תחילת מלחמת עזה וצפו כיצד ישראל דוחפת קדימה לכך.

גורמים רשמיים בארה"ב מזהירים כי הפיכת הגבול לאורך רצועת עזה באורך 25 קילומטרים לשטח הפקר תגביר את החששות של הפלסטינים שישראל מתכוונת לכבוש את הרצועה או חלק ממנה, ותקשה על שכנוע ממשלות ערביות לסייע בבנייה מחדש של הרצועה.

גורמים רשמיים ישראלים אמרו לעיתון שאזור החיץ עשוי להיות זמני, אך הם לא נתנו לוח זמנים לכמה זמן זה עשוי להיות, הם גם לא תיארו איך זה ייראה ולא מסרו פרטים נוספים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו