יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

דיווחים בעזה: עשרות נהרגו מדחיסות המונים על משאיות סיוע

עשרות הרוגים ופצועים בהתנפלות המונית על משאיות סיוע. חמאס טוען שצה"ל ירה בהמונים, צה"ל שולל ובוחן. קיימת חשש שההרוגים נגרמו מדחיסות המונים

08:15 ,15/03/24
ויקיפדיה/APAimages
קרדיט: ויקיפדיה/APAimages
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לפי דיווחים רבים מהרצועה המשטר החמאסי טוען שלפחות 50 בני אדם נהרגו ועוד רבים נפצעו מירי מסוק של צה"ל לעבר המונים פלסטינים שהתקהלו לקבל מזון וסיוע הומניטרי. המקרה התרחש בשכונת זייתון שבצפון הרצועה, בשעה שמשאיות סיוע הגיעו לחלק מצרכי יסוד לתושבים הנזקקים ברצועה.

לפי דיווחים שהופצו בתקשורת בעזה ובחלק מכלי התקשורת הזרים, המונים של תושבים עזתים הגיעו למקום בכדי לקבל את המצרכים החיוניים. בשלב מסוים החלו לדברי חמאס, כוחות צה"ל לירות לעבר ההמון, וגרמו למותם של עשרות בני אדם ולפציעתם של רבים נוספים באופן קשה.

עם זאת, מצד צה"ל הוברר כי לא ברור שמדובר בירי ישראלי, והטענות של חמאס נבחנות. דובר צה"ל לתקשורת הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, אמר השכם בוקר כי "הדיווחים לפיהם צה"ל תקף עשרות עזתים בנקודת חלוקת סיוע הומניטרית, אינם נכונים. בזמן שצה"ל בוחן את פרטי המקרה ביסודיות הנדרשת, אנו קוראים לתקשורת לנהוג כך גם ולהסתמך אך ורק על מידע מהימן".

בחודש שעבר, לטענת חמאס מעל 100 בני אדם נהרגו ומאות נוספים נפצעו באירוע דומה. לפי דיווחי צה"ל באותו מקרה, כ-1,000 פלסטינים הסתערו על משאיות הסיוע כאשר הגיעו לצפון הרצועה, דבר שגרם לדחיסות המונים קטלניות. עשרות נהרגו מהדחיסות ואחרים נדרסו תחת גלגלי המשאיות. צה"ל ירה אז ירי אזהרה אך טען שחלק מהמפגינים ניסו להתקרב אליהם באופן מסוכן.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גיל קוקה
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו