יום שני, 01/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

דו"ח מודיעיני: פחות מ-50 חטופים חיים בעזה, רובם נהרגו בטבח

מקור אמריקאי מעריך כי מספר החטופים החיים בעזה אינו עולה על 50. לשכת ראש הממשלה וצה"ל סירבו להגיב, וחמאס לא הגיב לבקשת תגובה.

10:22 ,20/06/24
ללא
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

על פי דיווח אמריקאי, מספרם של החטופים בעזה שנותרו בחיים עשוי להיות נמוך מ-50. מקור אמריקאי המעורה בנושא החטופים מסר ל'וול סטריט ג'ורנל' כי הערכה זו מבוססת בחלקה על מודיעין ישראלי ומודיעין אמריקאי. מדובר בנתון כואב ומדאיג, במיוחד לאור מספרם הגבוה של החטופים שהיה בתחילת האירועים.

מתוך כ-250 חטופים שנלקחו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר, 116 עדיין מוחזקים בשבי. עם זאת, הערכות עדכניות מצביעות על כך שייתכן ורק 50 מהם נותרו בחיים. ההערכה האמריקאית, המבוססת על מודיעין ישראלי, מצביעה על כך ש-66 מהחטופים כנראה מתו, מספר הגבוה ב-25 מההצהרה הפומבית האחרונה של ישראל.

במצב רגיש זה, לשכת ראש הממשלה וצה"ל סירבו להגיב לדיווח. חמאס גם הוא נמנע מלתת תגובה רשמית, אך לפי המתווכים בשיחות הפסקת האש, חמאס טען כי אינו יודע כמה מהחטופים עדיין בחיים.

גופותיהם של 19 חטופים חולצו לישראל, כולל שמונה בשלושת החודשים האחרונים. ישראל קבעה כי עוד 41 חטופים מתים. בכך, מספר החטופים המוכרזים כמתים עומד על 60.

השפעת האירועים חורגת הרבה מעבר לגבולות ישראל ועזה. שמונה אמריקאים נותרו חטופים בעזה, כאשר שלושה מהם הוכרזו כמתים על ידי ישראל. משפחות החטופים האמריקאים נפגשות בקביעות עם אנשי הבית הלבן, והנושא נמצא במוקד השיחות להפסקת האש בתיווך ארה"ב, מצרים וקטאר.

נושא החטופים החיים או מתים היה במוקד השיחות להפסקת האש. ישראל לא הייתה מוכנה בתחילה לקבל גופות בשלב הראשון של כל עסקה, אך בהצעה האחרונה לחמאס, הודיעה שהיא תקבל גופות כחלק מהעסקה. המשא ומתן נמשך כאשר הצדדים מחפשים פתרונות יצירתיים לנושא הקשה והכואב הזה.

ההערכות לגבי מספר החטופים ההרוגים ממשיכות להיות נושא חשוב לדיונים עקב תנאי מעצרם, פצעים שנגרמו להם במהלך החטיפה ב-7 באוקטובר וסיבות נוספות. גורמים רשמיים בישראל אומרים כי רוב החטופים שהוכרזו כמתים נהרגו ב-7 באוקטובר, אך גם אישרו שחלק מהם נהרגו כתוצאה מפעולות צה"ל בעזה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו