שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בשכונת 'רמת שלמה' בירושלים נתפסו קערות ומטבעות בנות 1500 שנה

בביתו של החשוד נתפסו קערות עם משפטים בכתב עברי שנועדו להילחם בקללות בתקופת הגמרא, מטבעות עתיקים, כלי זכוכית וכלי נשק עתיקים

09:55 ,07/03/22
קרדיט: יוני שוורץ רשות העתיקות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

פריטי עצם ושנהב מעוטרים ונדירים מתקופת המקרא וקערות קדומות בנות כ-1,500 שנה, נושאות פסוקים בכתב עברי, נחשפו בביתו של תושב שכונת רמת שלמה בירושלים, החשוד בסחר בלתי חוקי בעתיקות.

היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות בשיתוף משטרת לב הבירה ביצעו את המבצע ומצאו בחיפוש גם מאות מטבעות עתיקים, כלי זכוכית וכלי נשק.

קערות הכישוף, המכונות “קערות ההשבעה”, שימשו כמעין קמעות בעת העתיקה במאות ה-8-4 לספירה. לרוב, נהגו להטמין אותן תחת רצפת הבית לשם הגנה.

בתוך הקערות נכתבו במעגלים משפטי כישוף, בכתב עברי ובשפה הארמית-בבלית. לפי הערכות המשפטים והמילים בקערות נועדו להיאבק בקללות, במחלות בשדים ומזיקים שהיו באותה תקופה.

החשוד ניסה להדביק ולשקם את הקערות כדי למכור אותן. בביתו נתפסו גם חומרים כימיים שנועדו, לפי החשד, לשחזר את כלי החרס ולנקות מתכות ומטבעות עתיקים. בביתו של החשוד נתפסו גם מסמכים העשויים ללמד על קשריו עם שודדי עתיקות וסוחרים בלתי מורשים בעתיקות.

בהמשך לחקירת החשוד, הגיעו מפקחי רשות העתיקות לבית מכירות פומביות באזור המרכז, שם תפסו פריטים עתיקים נוספים שהועמדו על ידי החשוד למכירה בניגוד לחוק.

בסיום החקירה, יועבר תיק החקירה ללשכה המשפטית ברשות העתיקות לבחינת הגשת כתב אישום בעבירות של ניסיון סחר בעתיקות ללא היתר, אי דיווח על מציאת עתיקה, אי רישום אוסף ואחזקת רכוש החשוד כגנוב – עבירות שהעונש הקבוע בחוק לגביהן הוא עד שלוש שנות מאסר.

אמיר גנור, מנהל היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, אמר: “קערות מסוג זה הגיעו מאתרי עתיקות באזור עיראק. בעקבות מלחמת האזרחים שם, משנת 2003 החלו להגיע אלפי קערות השבעה גנובות שנשדדו משם לשווקי הסחר הבינלאומי.

אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות, הוסיף: “:סוחרי העתיקות הלא-מורשים מעודדים שודדי עתיקות לצאת ולהרוס אתרים קדומים. בשם בצע כסף הם פוצעים את אתרי העתיקות ומעלימים חלקים מסיפורה של האנושות”.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו