שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בריחה המונית מדרום לבנון: 'הפצצות לא מפסיקות לרגע"

צה"ל תוקף בעוצמה בדרום לבנון בתגובה לירי רקטות. דיווחים על עשרות הרוגים ומאות פצועים. אלפי אזרחים נמלטים מהאזור. כבישים עמוסים.

14:13 ,23/09/24
לפי סעיף 27 א צילום מסך
קרדיט: לפי סעיף 27 א צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

עשרות רקטות נורו משטח לבנון לעבר יישובי הגליל. האירוע החמור ביותר התרחש בגבעת אבני שבגליל התחתון, שם נרשמה פגיעה ישירה בבית מגורים. למרבה המזל, לא היו נפגעים בנפש.

בשעות הצהריים המוקדמות, נשמעו אזעקות ברחבי הגליל התחתון. זמן קצר לאחר מכן, התקבל דיווח על פגיעה ישירה בבית מגורים בגבעת אבני. צוותי כיבוי והצלה הוזעקו למקום.

דובר כבאות והצלה לישראל במחוז צפון מסר: "2 צוותי כיבוי מתחנת טבריה פעלו בזירת נפילה ביישוב גבעת אבני שבגליל התחתון. לוחמי האש סרקו אחר לכודים וניתקו מקורות אנרגיה למניעת התפתחות שריפה במבנה."

הדובר הוסיף: "דיירי הבית נשמעו להנחיות פיקוד העורף ושהו בממ"ד ובכך לא נפגעו." תמונות מהזירה מראות את היקף הנזק הכבד שנגרם למבנה, ומדגישות את חשיבות ההישמעות להנחיות פיקוד העורף.

דובר צה"ל מסר כי "בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 12:24 במרחבים עמיעד וצפת, זוהו כ-25 שיגורים שחצו משטח לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר שיגורים, זוהו נפילות בשטחים פתוחים ובסמוך למרחב עמיעד."

בנוסף, נמסר כי "בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 12:43 במרחב הגליל התחתון, זוהו כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון, זוהו מספר נפילות."

כוחות הביטחון, כולל משטרת ישראל, נערכו במהירות לאירוע. דוברות המשטרה מסרה: "שוטרי המחוז הצפוני עושים דרכם כעת לזירות בהן דווח על נפילות. משטרת ישראל נמצאת בקשר ישיר ורציף עם כלל גורמי הביטחון במטרה לתת את המענה המיטבי כאשר המטרה המרכזית היא הצלת חיים."

פיקוד העורף הנחה את תושבי האזור להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. דוברות המשטרה הדגישה: "בכל מקרה של נפילה אנו קוראים להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ. בכל חשש לנפילה יש לדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל."

איחוד הצלה הוסיף להנחיות: "יש לפעול ע"פ נהלי הבטיחות של פיקוד העורף ולהיכנס למרחבים מוגנים בעת הישמע אזעקה ולהשאיר שם כ-10 דקות."

מלבד הפגיעה הישירה בגבעת אבני, דווח על מספר שריפות שפרצו באזור עמיעד. דוברות כבאות והצלה לישראל במחוז צפון מסרה כי "7 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בסיוע רט"ג פועלים במספר מוקדי שריפות בשטח פתוח באזור עמיעד שפרצו בעקבות ירי רקטות מלבנון."

למרות היקף הנזק הרחב, עד כה לא דווח על נפגעים בנפש כתוצאה מהירי. עם זאת, דוברות מד"א מסרה על מקרה אחד של פציעה: "בגליל התחתון, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים למרכז רפואי צפון (פוריה), גבר כבן 50 במצב קל, בהכרה מלאה, עם פצעי רסיסים בגפיים."

חובש רפואת חירום במד"א, פאדי עותמאן, סיפר: "נקראנו לנהג שעצר בצד הכביש במהלך האזעקות ונפגע מרסיס בגפיים תחתונות. הוא היה בהכרה מלאה, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו באמבולנס מד"א לבית החולים כשמצבו קל מאוד."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו