יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » חדשות

בצל חוק הגיוס: הלוי מזהיר "צה"ל חסר כוח אדם לניצחון בעזה"

בדיון קבינט סוער, הרמטכ"ל הרצי הלוי הזהיר כי צה"ל חסר כוחות להכרעה בעזה. "הייתי שמח על עוד חטיבות בח'אן יונס, אבל אין לי", אמר

08:14 ,31/03/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בדיון סוער של הקבינט הביטחוני לפני כמה שבועות, הרמטכ"ל הרצי הלוי נאלץ להתמודד עם ביקורת חריפה מצד השרים על מדיניות הגיוס והצבא בסוגיית חוק הגיוס החדש. חלק מהשרים תהו כיצד ניתן לשאוף לניצחון צבאי מוחלט על ארגוני הטרור בעזה, כאשר במקביל צה"ל מדלל כוחות ממוקדי הלחימה הצפויים.

לפי דיווח בחדשות 13, הרמטכ"ל הלוי השיב לשרים כי "כל החלטה על סד"כ (סדר כוח) מחייבת לקחת בחשבון התפתחויות בכל הזירות, בוודאי בזירה הצפונית". הוא הוסיף תשובה נוקבת: "הייתי שמח אם היו לי בח'אן יונס עוד שתיים או שלוש חטיבות, אבל אין לי".

ההתבטאות הישירה והכנה של הרמטכ"ל העידה על המחסור החמור בכוח אדם צבאי, שעלול להכשיל את תוכניות הלחימה הגרנדיוזיות נגד החמאס והג'יהאד האסלאמי. הלוי הדגיש את הצורך "לקרוא לאנשי המילואים קדימה" לקראת העימות הבא, ואמר כי "אני מנהל את זה באופן אחראי ושקול".

לפי גורמים משתתפים בדיון, היו שרים שניסו להפנות לרמטכ"ל ביקורת חריפה על ההיערכות הלקויה, טענו כי מדובר ב"איום קיומי" על ישראל, וכי אין להמשיך בדילול הכוחות לנוכח האיומים המתגברים בזירות השונות.

מנגד, הלוי ניסה להסביר את נקודת המבט הצבאית-מקצועית. הוא הפנה לדברי הרמטכ"ל הקודם, אביב כוכבי, אשר אמר באחד הדיונים כי "יש לנו כוחות ראויים בעזה, אבל הבעיה היא ביכולת הלוגיסטית וההנדסית לתגבר בצורה מהירה".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו