יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

בצל ההסלמה בגבולות ישראל: המטה להסברה לאומית בהודעה מיוחדת

מהמטה להסברה לאומית נמסר כי האחריות לירי מוטלת על ארגון החמאס וכי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה אך לא תאפשר לערער את בטחון אזרחיה

11:47 ,07/04/23
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ממטה ההסברה הלאומי מסרו הבוקר בתגובה לשיגורי הרקטות והתקיפות בעזה כי חמאס הוא הכתובת לתוקפנות האחרונה כנגד ישראל – צה"ל תקף בתגובה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. אין רצוננו בהסלמה אך נגבה מחיר משמעותי על תוקפנות כנגדנו, לא נתפשר על ריבונותנו ולא ניתן לאף גורם לאיים על בטחון אזרחינו.

בנוסף אמרו כי התארגנות פלסטינית-חמאסית אחראית לשיגורים מלבנון – ישראל תקפה באזור השיגורים ותגיב כנגד כל איום.

עוד מסרו כי מדינת ישראל רואה בלבנון נושאת באחריות לכל הנעשה משטחה. על לבנון לממש את האחריות שלהם במרחב ולמנוע הפעלת טרור וירי משטחם לכיוון ישראל.

4. ישראל תמיד תהיה מלוכדת להגנה על בטחונה הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי מדינת ישראל נמצאים בראש סדר העדיפויות, צה"ל וכוחות הבטחון במוכנות עליונה.

במטה מסרו דגשים לעניין ההתפרעויות בהר הבית כי גורמים קיצוניים ניסו להשתלט על המסגד בהר הבית, להתבצר במקום ולמנוע יציאה וכניסת מתפללים, תוך חילול המקום וסיכון הציבור. המשטרה פעלה להפסקת ההתבצרות האלימה וכליאת המתפללים, במטרה להשיב את השקט ולאפשר קיום שגרת פולחן בטוחה.

במטה הבהירו "לא נאפשר לפורעים בהר הבית לחלל את המסגד ולסכן את הציבור – גם הבוקר קומץ של קיצונים איסלאמיים, מתודלק על ידי גורמי טרור, ניסה לנצל את הר הבית לאלימות והפרות סדר. הפורעים יידו אבנים והעמידו בסכנה את ציבור המתפללים במקום ומתפללים ברחבת הכותל. לא נאפשר להם לפגוע בשגרת הפולחן, לאיים על שלום הציבור ולחלל את המקום הקדוש."

עוד מסרו כיהפורעים מסכנים את קיום התפילות בהר – וכי ישראל תמשיך ותפעל להבטחת חופש הפולחן ולהרחקת הגורמים המסכנים אותו.

במטה מבהירים כי ארגוני הטרור וגורמים קיצוניים פועלים באמצעות הפצת שמועות ופרסומים כוזבים ביחס להתרחשויות במקום כדי להסית לאלימות נוספת, ללבות זעם ולפגוע בשגרת הרמדאן. נמשיך ונפעל כנגד ההסתה בכל הכלים העומדים לרשותנו ולא ניתן לשום גורם לפגוע בנוהג הקיים בהר הבית.

המשטרה וכוחות הביטחון בפריסה והיערכות מוגברת – ינקטו כל האמצעים הדרושים לשמירה על שלום הציבור והבטחת שגרת החגים עבור בני כל הדתות.

• חופש הפולחן, שומרים על הסטטוס קוו – ישראל שומרת על חופש הפולחן והנוהג הקיים במקומות הקדושים לבני כל הדתות, ללא כל שינוי. מעידה על כך הכפלת כמות המתפללים בהר הבית בימי שישי האחרונים (יותר מ-100 אלף איש בשישי האחרון).

• עליית מבקרים להר הבית – עליית ישראלים ותיירים להר מתקיימת במהלך הפסח, כחלק מנוהג הקיים זה שנים רבות, בקבוצות מצוצמות ובשעות מוגדרות מראש. בעת התפילות ובסופי השבוע אין ביקורים בהר.

• ירושלים בירת ישראל היא סמל לחופש הפולחן, העיר עומדת בתקופה זו במרכז המועדים והטקסים הקדושים עבור שלוש הדתות: חג הפסח, חג הפסחא ותפילות חודש הרמאדן.

• סגר בתקופת החג – במטרה להבטיח את קיום חג הפסח כסדרו, ובהתאם להמלצות מערכת הביטחון, הוחלט ליישם סגר באיו"ש ומעברי רצועת עזה החל מערב החג ועד יום שבת. אושרה כניסת פלסטינים לתפילות בהר הבית ביום שישי, כפי שאושרה בתחילת הרמדאן.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו